Magnus eos5
Medlem
350D kostar ungefär lika mycket som en begagnad 10D vilket tycker ni är det bästa köpet.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
StaffanW skrev:
10D: lär ha bättre AF-mätning
froderberg skrev:
Visst är större handgrepp och iso 3200 fördelar med 10D, men i övrigt finns det bara fördelar för 350D.
arvro395 skrev:
Om nu 350D har lägre brus, kan man då inte underexponera på med iso 1600 och sedan ljusa upp det i efterhand och ändå få hyggliga resultat jämfört med iso 3200 ifrån 10D?
Linmajon skrev:
Då lär 10D tåla en del mer.
Alltså borde även bilderna (bildkvaliten) också bli "otroligt mycket bättre", eller? Jag skulle nog vilja stryka "Otroligt mycket" i det påståendet.hailstorm skrev:
handhavandet är onekligen ett gäng bättre på 10dn men speccarna är så otroligt mycket bättre på 350dn... 350d tveksam vinst.
froderberg skrev:
Jag har ju inte kameran för att den ska vara skön att hålla i. Andra tycker annorlunda.
Linmajon skrev:
Alltså borde även bilderna (bildkvaliten) också bli "otroligt mycket bättre", eller? Jag skulle nog vilja stryka "Otroligt mycket" i det påståendet.
En 10D med L-optik ger däremot "otroligt mycket bättre" bildkvalitet än en 350D med kitoptik.
Så länge man prioriterar kamerahus framför optik blir det aldrig riktig bra, oavsett specar.
Jag har sett otroliga bilder från en D30 (3Mpix) från stenåldern...
Min 350D är för övrigt nästan oanvändbar med mitt måttligt stora 70-200/4L pga sin litenhet.
Ett handgrepp kanske skulle göra susen..
Vill jag plåta ex. Sport är det min 10D som åker med, fortfarande. På resor blir det 350D.
NEJ! 350D brusar mer vid ISO1600, åtminstone enl. DPreview. Se länken ovan. 10D ca3.7, 350D ca 4.0.hailstorm skrev:
NEJ! över iso800 är det stor skillnad.