Annons

300d Firmware hack

Produkter
(logga in för att koppla)

Herr Åhman

Aktiv medlem
Hej å hå!

Nu funderar jag på att skicka in hacket på min 300D, men tänkte fråga om det är många på fotosidan som har det, och hur väl det fungerar!

Så berätta allt nu!
 
Funkar hur bra som helst (även på Svenska!).
Tycker du att kameran blir FÖR bra - lägg tillbaks originalprogramvaran!
 
Bara att köra in och se glad ut. Hämta hem Canon original från canon så har du något att backa till om du ska sälja kameran i originalskick.
 
Om man stoppar in hacket. Nollställs kameran? Jag syftar först och främst på filnumreringen. Tacksam för svar :)
 
Filnumrering eller andra nollställningar sker inte. Bara att trycka på och se glad ut.

/Roland - med hacket i

Har MLU aktierad och kameran inställd på serietagning
 
Tackar :) Man kanske ska trycka i det dådå... Fast jag vågar nog inte. Vet ni någon som misslyckats och pajjat nåt?
 
Rätt språk!

Glöm inte att slälla in rätt språk innan du byter
firmware.
Det går inte att byta i efterhand.
 
Alltså, det där med språket....

Byter ni till engelska innan ni installerar hacket eller låter ni svenska språket vara kvar under installationen?????

Nyfiken innan jag själv gör likadant....
 
Maria: http://www.canon.co.jp/Imaging/BeBit-e.html

Eller gå in på www.canon.se , klicka på drivrutiner. Längst till höger finner du då en länk till "firmware...nånting". Just nu är det version 1.1.1 som gäller.


Dan: Du kan ha vilket språk du vill (svenska/engelska) när du laddar in hacket, men du kan inte byta språk efter installationen. Svenska före = svenska efter alltså.Jag kör med svenska och det funkar utmärkt. Helnöjd!

Lycka till.
 
Tack för länken Arne!
Nu ska jag nog bara vända på det här ett par gånger så kanske jag också vågar.
 
Jag la in hacket igår, jag använde engelska, dels för att man förstår bättre på engelska, svenska översättningar fungerar inte alltid och dels för att min instruktionsbok är på enegelska. Det var inga som helst problem med att lägga in det, bara flasha och se glad ut, man får se till att man har ett ny laddat batteri i bara för skulle den dö mitt i flashningen kan det nog bli problem. Däremot undrar jag om någon vet var man kan få fram en komplett lista på hur man ställer in funktionerna? På Engelska..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.