Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

300D beställa i USA

Produkter
(logga in för att koppla)
När du köper digitalt så kommer du märka att man ser felen på objektiven otroligt lätt. Jag kan varmt rekomendera ett av de billigaste men absolut bästa "normal" gluggarna.

Canon EF 50mm 1.8 II Lite plastig men optiskt sett är det ett underverk. Detta kostar ungefär $80. Varför det är så billigt beror på konstruktionen. Inte nyaste AF motorn. lite plastig å så, Tror inte någonting slår detta objektiv i den prisklassen, inte heller 2000kr klassen :)

de flesta "billighets" zoomarna är inte ens värt att tänkas på. Man blir bara trött på dem när man ser resultaten

/Martin
 
viktorssonm skrev:
Jo USA garanti ska ju tydligen gå. Men vad jag var orolig för är att denna kamera är en sk gråinport. Då köper butiken in kameran på något speciellt vis så att det inte medföljer någon garanti. Utan då blir det upp till butiken som säljer att utföra garantireparationer

I de fall att det finns alternativ så märker B&H sina olika varianter med antingen "USA" eller "import" vilket är sk gråimport.
 
Tack för tipset om Canon EF 50mm 1.8 II.
Bilderna ser ju grymt bra ut, och det kostar ju nästan ingenting. Lika bra att jag tar ett sådant också.
 
mina 0.02$...

Sigma 18-50 eller Canon 18-55 ef-s är det knappast nån större skillnad på bildkvalitetsmässigt. Både e ok för priset men inte så mycket mer. De ger dock ett "angle of view" motsv 28mm i vidvinkel för ca 1000kr, så det kan ju vara orsak nog om man vill åt vidvinkel utan att lägga ut stora summor. Till Sigmas fördel motljusskydd och möjlighet att använda med andra canon 1,6x dslr - att modifiera ett ef-s för en annan kamera låter ju lite omständigt :). Till Canons att det är en Canon.

50mm 1.8 är säkert intressant, om du kan få tag på ett!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.