Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

3000d

Produkter
(logga in för att koppla)

horton

Avslutat medlemskap
Samtidigt som rykterna började ploppa upp om 5D, såg jag även bilder på en sk 3000D, en riktig lågbudgetkamera...är det nån som vet om det bara var bluff och båg, eller om det verkligen kommer en sån modell?
 
I vilket fall känns det helt obefogat med tanke på att det finns bra "PS" kameror som överlappar bra som det är... men men... behov skapas ju hela tiden.. ;)
 
Nja, en annu billigare digital systemkamera har säkert sin plats. Men så länge som folk gladeligen köper 350D så tjänar Canon mer på det än om många skulle välja en 3000D istället.
 
froderberg skrev:
Nja, en annu billigare digital systemkamera har säkert sin plats. Men så länge som folk gladeligen köper 350D så tjänar Canon mer på det än om många skulle välja en 3000D istället.
Jo att det kommer bli ännu billigare är ju nästan oundvikligt men att göra en "billigare" (dvs enklare, plastigare och ännu mer "PS" lik fast med utbytbart objektiv) systemkamera än 300D och D50 tycker nog jag känns totalt onödigt... men det är jag det.. ;)
 
Trots allt är fördelarna med en systemkamera mycket stora jämfört med en kompaktkamera när det gäller bildkvalitet och inställningsmöjligheter. Men 8000 kronor som en 350D kostar är rätt mycket pengar för många. En ny analog systemkamera kan man få för 2500 kronor. För 5000-6000 skulle man nog kunna sälja en 3000D för, men det skulle ju säljas färre 350D då.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.