ANNONS
Annons

2x konvertor på sigma 70-200 II 2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

Piekert

Medlem
Hej
jag funderar på att köpa en 2x konvertor till mitt sigma 70-200 2.8 ( nikon fattning ) mest för att fota fåglar och vilda djur. Jag vet att bländaren går från 2.8 till 5.6 men hur blir det med skärpan? försämras den mycket? har hört att skärpan oftast blir något sämre men är det märkvärdigt mycket sämre eller bara lite?
tack på förhand

Jag rekommenderar inte att använda 2x konverter, skärpan blir så lidande att det är trist att använda. Det är iaf min erfarenhet efter att ha testat Sigmas 2x, Soligor PRO 2x och Canons fina 2x.

Canons var utan tvekan den klart bästa (och dyraste) men inte heller den var rolig att använda då skärpan försämrades kraftigt.

Jag rekommenderar inte att använda 2x konverter, skärpan blir så lidande att det är trist att använda. Det är iaf min erfarenhet efter att ha testat sigmas 2x, Soligor PRO 2x och Canons fina 2x.

Hmmmm vill ha 70-200 men också lite längre bränvid som är skarpt funderar på ett fast tele men när man är 15 år har man inte så mkt pengar ^^. tack iaf synd men men

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar