Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
20x30 cm 9:-/st
- Trådstartare Malm
- Start datum
matnyttige
Aktiv medlem
Gäller priset om man beställer 5 st olika kopior/bilder eller gäller det 5 kopior av samma bild?
Jeppe
Aktiv medlem
ohls skrev:
jag beställde 5st när jag skulle hämta så stog det 195:- fick det till slut för 45:- när killen hade kollar på expert.se
Full koll...som vanligt....i framtiden... jättestort..
Ska bli intressant om det står 1872:- eller 432:- på min faktura
Tidernas underdrift.SunKi skrev:
Helt värdelöst system för uppladdning..
Jag fick kämpa flera kvällar för att få upp 38 bilder. Appleten hänger sig i regel efter en eller ett par bilder och sen måste man starta om helt. Uppladdning utan appleten funkar inte alls.
Nu lyckas jag inte alls längre. Får inte upp en enda bild. Hur går det för er andra? har ni några tips?
MPP
Medlem
Beställde bilder i söndags och skulle hämta ut dom idag på Expert, trodde jag. Dom har haft(?) problem på labbet och var inte säker på om mina bilder ens har kommit in, dom kunde inte ens kolla mha ref. numret man får på bekräftelsen.
Den syns först när labbet har skickat ut bilderna till butiken. Skulle kolla på fredag igen och om dom inte har kommit då får man beställa på nytt.
Kaotiskt verkar vara ordet för dagen.
Den syns först när labbet har skickat ut bilderna till butiken. Skulle kolla på fredag igen och om dom inte har kommit då får man beställa på nytt.
Kaotiskt verkar vara ordet för dagen.
KGS
Aktiv medlem
Problem har de. Jag skickade fyra omgångar bilder med nån timmas mellanrum o de tre första kom efter bara ett par dagar men den fjärde, med flest förstoringar, väntar jag på ännu... och jag kan få vänta ett tag till har jag förstått. Naturligtvis var det just det beställningen som innehöll bilder som andra ska ha... men sånt e livet... ere billigt så blir det kö! Än har det bara gått drygt en vecka...
Sinuslinus
Aktiv medlem
Jag lämnade in mina bilder hos Expert Fridhemsplan i Stockholm och jag blev positivt överraskad att de ska göra förstoringarna i sitt eget labb och inte hos centrallabbet.
Åter igen. Det handlade om dia...
Åter igen. Det handlade om dia...
simons
Aktiv medlem
jimh skrev:
Tidernas underdrift.
Jag fick kämpa flera kvällar för att få upp 38 bilder. Appleten hänger sig i regel efter en eller ett par bilder och sen måste man starta om helt. Uppladdning utan appleten funkar inte alls.
Nu lyckas jag inte alls längre. Får inte upp en enda bild. Hur går det för er andra? har ni några tips?
Efter några timmar igår laddade jag upp emot 60 bilder. Jag använde appleten men uppladdningen stannade ett flertal gånger, men jag kom på ett sätt att slippa börja om från början.
Jag avbröt uppladdningen manuellt när den stannat och tryckte på nästa och då fick jag upp de bilder som hade laddats upp. Sedan tryckte jag på bakåt i webläsaren och då kunde jag ladda upp fler bilder. Sedan fick jag hålla på så en 4-5 gånger. Jobbigt? Ja, men det gick.
Observera att uppladdningen kan stanna helt och sedan fortsätta igen. Det t o m stod "Svarar inte" på aktivitetshanteraren innan den fortsatte. Jag var bara sekunder från att stänga ner fönstret då för att börja om från allra första början. Jag blev rätt glad när sidan vaknade upp igen.
För övrigt verkar det vara omöjligt att ladda upp bilder mellan 19 och 22, det går riktigt segt då...
fundin
Medlem
Problem
Är det bara jag som inte lyckas ladda upp öht?
Har testat olika dpi från 72-300 och aspektration är rätt, sparat ned från olika program osv. Den vägrar godta filerna...
Testar från mac och win, den laddar upp korrekt men får felmeddelande varenda gång.
Och ja, bilderna är i RGB
Har testat olika dpi från 72-300 och aspektration är rätt, sparat ned från olika program osv. Den vägrar godta filerna...
Testar från mac och win, den laddar upp korrekt men får felmeddelande varenda gång.
Och ja, bilderna är i RGB
andgi
Aktiv medlem
Re: Problem
Är filändelsen rätt? En hel del uppladningstjänster verkar förutsätta att man alltid har rätt filändelser på sina filer (fotosidan tex). Om jag minns rätt så har jag stött på det problemet med Experts digicenter också.
/Anders
fundin skrev:
Är filändelsen rätt? En hel del uppladningstjänster verkar förutsätta att man alltid har rätt filändelser på sina filer (fotosidan tex). Om jag minns rätt så har jag stött på det problemet med Experts digicenter också.
/Anders
fundin
Medlem
jo, klart den är rätt, jag är har till och med testat ta bort SCRC data direkt ur filf*n (om den skulle reagera på att jag sparat om den i pshop) men det fungerar ändå inte.
och ja, har testat med massvis av olika bilder, olika komprimeringsgrader osv. Jag får helt enkelt inte ladda upp något alls
Kan inte ens ta en helt oediterad fil direkt från kameran och ladda upp...
Expert vill inte ha mina bilder tydligen.. :/
och ja, har testat med massvis av olika bilder, olika komprimeringsgrader osv. Jag får helt enkelt inte ladda upp något alls
Kan inte ens ta en helt oediterad fil direkt från kameran och ladda upp...
Expert vill inte ha mina bilder tydligen.. :/
Idag har det inte funkat alls för mig.
Inget fel på hastigheten, uppladdningen pinnar på bra. Men när en bild kommer till 100% så dör min webbläsare. Jag kan inte ens flytta på fönstret. Frågan är vad det beror på, man tycker att den där activex-kontrollen inte borde ha befogenhet att hänga hela webbläsaren men vad vet jag om hur Microsoft tänkt sig att Internet Explorer-arkitekturen skall funka å andra sidan.
Simon: Från början funkade backaknepet för mig också (ibland...). Men idag vill den inte gå med på det heller.
Inget fel på hastigheten, uppladdningen pinnar på bra. Men när en bild kommer till 100% så dör min webbläsare. Jag kan inte ens flytta på fönstret. Frågan är vad det beror på, man tycker att den där activex-kontrollen inte borde ha befogenhet att hänga hela webbläsaren men vad vet jag om hur Microsoft tänkt sig att Internet Explorer-arkitekturen skall funka å andra sidan.
Simon: Från början funkade backaknepet för mig också (ibland...). Men idag vill den inte gå med på det heller.
KGS
Aktiv medlem
Jag tror att deras kampanj har funkat för bra... det är så många som vill ladda upp innan tiden går ut att det blir överbelastning i deras system... o sen får vi vänta på resultatet också, men vafan, det är det väl värt... ska försöka ladda upp ett gäng i natt när ni gått o lagt er... Se så! i säng!
/vilt gissande kg
/vilt gissande kg
Undrar om resultatet av aktiviteten blir vad Expert önskar. Min inställning just nu är mest "Kanonbilligt och värt en del besvär, men med fullpriset skulle jag nog välja en annan leverantör".
Fast just nu är jag lite glad. Jag har precis fått upp en till 5-laddning. Och så har jag hämtat ut 20 av de bilder jag beställde i söndags och kvaliteten var helt till belåtelse.
Fast just nu är jag lite glad. Jag har precis fått upp en till 5-laddning. Och så har jag hämtat ut 20 av de bilder jag beställde i söndags och kvaliteten var helt till belåtelse.
puppetm
Aktiv medlem
jimh skrev:
Undrar om resultatet av aktiviteten blir vad Expert önskar. Min inställning just nu är mest "Kanonbilligt och värt en del besvär, men med fullpriset skulle jag nog välja en annan leverantör".
Kommer själv få mina nu snart...