Raderad33
Avslutat medlemskap
yalazy skrev:
Själv har jag andra väldig skarpa objektiv (erkänt av objektivtestarmästare
Tack.
Får jag fråga vilka?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
yalazy skrev:
Själv har jag andra väldig skarpa objektiv (erkänt av objektivtestarmästare
Wilhelm VP skrev:
Tack.
Får jag fråga vilka?
Om du tittar i början på bilder som jag har lagt upp som är inte 200% förstorade så skulle du kanske förstå vad jag menade. Om det finns sådana objektiv med bra skärpa och färgåtergivning så vore det bra att veta vart är de tillverkade. Den som jag testade var tillverkad i Japan...Damocles skrev:
Tycker det är konstigt att folk får så dåligt resultat med 17-85. En hel del exempel från folk jag känner har varit bra, bätte än mitt 28-135 som i många fall dök jättefint att köra dia på duk med.
Eller är det så att folk sitter och tittar i 200% på skärmen och jämför med objektiv i andra klasser utan att igentligen fundera på allting runt omkring.
Ta inte illa upp (synd att du är döv ) men som sagt jag har vanligt gammalt objektiv som ger mycket skarpare o finare bilder, så superskarpa kompaktkamedor har ingentig med det o göra.ASK skrev:
Ok jag är väl både blind och döv men jag är klart nöjd med min 17-85:a.
Grundproblemet är nog att många som precis köpt sin första dslr, jämför med en "superskärpt" digitalkompakt.
"Problemet" ligger alltså någon annanstans...
Se test här :
http://www.wlcastleman.com/equip/reviews/20D/