ANNONS
Annons

20D officiell

Produkter
(logga in för att koppla)
froderberg skrev:
Allt beror ju på vad ska använda prylarna till.

Bildkvaliteten hos D60 vid låga ISO-tal är mycket bra så plåtar man i studio eller landskap är kameran hur bra som helst. *försöker uppmuntra*

Men jag försökte använda D60n till reportage - inte så värst lyckat när den bara har ett brusigt ISO 1000-läge som bäst och högst tveksam autofokus i dåligt ljus.

Ja, jag fotar nästan uteslutande natur och nästan bara på ISO100 så bildkvalitén är inte så mycket att säga nåt om. Det som jag stört mig mer på är som sagt autofokusen som inte fungerar särskilt bra när ljusförhållandena inte är dom bästa. Jag ska nog ta och testa 20D för jag är nog allt lite sugen på nåt nytt. ;)

/D

dave1 skrev:
Ja, jag fotar nästan uteslutande natur och nästan bara på ISO100 så bildkvalitén är inte så mycket att säga nåt om. Det som jag stört mig mer på är som sagt autofokusen som inte fungerar särskilt bra när ljusförhållandena inte är dom bästa. Jag ska nog ta och testa 20D för jag är nog allt lite sugen på nåt nytt. ;)

/D

man kan ju fokusera manuellt har jag hört... :)

Trådutlösare till 10-20D

Kör en 10D nu och vill köpa en canon trådutlösare (TC-80N3). Frågan är nu när man snart måste köpa en 20D, om den trådutlösaren kommer att passa till den kameran oxå?!

oxfilé skrev:
Undrar om 300d kommer gå ner till 6000kr.

Den ligger väl nästan där begagnad.

Ett nypris på 6000 skulle innebära att Canon haft otroliga marginaler på kameran. Jag tror möjligen på en mindre sänkning til kanske 7500 innan modellen lägs ner för att sälja slut lagret. Priset på 8500 står sig nog ett tag om inte Nikon kan dumpa priset på D70.

Nog mer sannolikt med en 3000D för 5000-6000 kr.

Leverans 15/9

Det finns uppgifter om att Canon skulle börja levereras den 15 september. Officiellt från Canon har det hittills hetat "slutet av September"

Re: Leverans 15/9

froderberg skrev:
Det finns uppgifter om att Canon skulle börja levereras den 15 september. Officiellt från Canon har det hittills hetat "slutet av September"
Finns även lösa rykten att den ska släppas 9 september. Kollar man på Amazon (http://www.amazon.com/exec/obidos/t...f=sr_1_1/102-8738542-8255315?v=glance&s=photo) så står det att den släpps 15 oktober. Själv hoppas jag på nu till veckan. Börjar få svår abstinens efter att ha sålt 10D:n...

Re: Re: Leverans 15/9

irrbloss skrev:
Börjar få svår abstinens efter att ha sålt 10D:n...

intet är som väntans tider... som barn på julafton ;-)

Jag önskar att jag också hade en kamera att tråna efter, för det är en skön känsla.

Ny information från Canon:

Med objektiv: släpps 15/9 128st men det räcker inte för alla.
Hus: släpps 15/9 69st men det räcker inte heller för alla.
Nästa leverans är den 20/9 för båda

Re: Re: Re: Re: Leverans 15/9

froderberg skrev:
Är det inte läge snart för dig att investera lite...he, he

Jag brukar byta rätt ofta, minst en gång om året de senaste 8-9 åren, men det finns (just nu 13 sep, kl 15.47) ingen kamera jag hellre vill ha än den jag har, förutom A2 då, men det är för liten skillnad liksom...

Något som jag tycker verkar vara en aning skumt är trots allt att 20D lanserar med 18-55 som det ser ut nu, och en svart 300D med batterigrepp och 18-55 USM.

Borde inte 18-55 USM vara det självklara valet om något i 20D-kitet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar