Annons

20D officiell

Produkter
(logga in för att koppla)
Spec

EOS-20D
8.2 MegaPixels
DIGIC II
1:1.6x Crop
9 Point focusing
1/8000s Max Shutter speed
5fps Continuous speed
25 frame buffer
EF-s support
E-TTL II support
0.2sec startup time
50g lighter than 10D

Price US$1600 RRP
(Street price should be closer to 1300 they say)

August 20 - Announcement
September 20 - On Sale

Also 2 Lenses will be announced at launch of 20D
EF-s 10-22mm /f 3.5-4.5
EF-s 17-85mm /f 4-5.6 IS (Will be sold with 20D also like the 300D)

(klippt från dpreview.com)
 
5 bps, 25 i buffert och startuptid på 0.2 sekunder..trevligt.
Undra om AF-fokus blivit snabbare oxå...

Ingen info om det är magnesiumlegering eller plastkomposit.
 
sagan skrev:

Undra om AF-fokus blivit snabbare oxå...

Antagligen i och med den nya snabbare processorn.

Men jag tycker att displayen ser liten ut. Varför har de inte kommit med en större?

Observera joysticken ovandör ratten, undrar hur den ska användas. Antagligen för att manövrera runt bland AF-punkterna.
 
froderberg skrev:
Observera joysticken ovandör ratten, undrar hur den ska användas. Antagligen för att manövrera runt bland AF-punkterna.
Joysticken kan säkert vara till för att oirentera sig i bilden oxå när man zoomat in, för knappen som byte läge (upp/ned) har försvunnit.

on/off-knappen..undra om det är för att låsa ratten (vilket jag tror att det är med tanke på linjen som går till ratten) eller om det är powerknappen..om det är för att låsa ratten, var sitter då powerknappen?
 
sagan skrev:
on/off-knappen..undra om det är för att låsa ratten (vilket jag tror att det är med tanke på linjen som går till ratten) eller om det är powerknappen..om det är för att låsa ratten, var sitter då powerknappen?

Det har ryktasts om joy-stick, och det är vad det ser ut att vara.
 

Bilagor

  • 20d.jpg
    20d.jpg
    38 KB · Visningar: 7,353
Javisst, men jag undrade om den här knappen som måste vara låsningsknappen för ratten..det är ju exakt där powerknappen är placerad på 10D...undra var powerknappen på 20D sitter.
 

Bilagor

  • 20d.jpeg
    20d.jpeg
    37.6 KB · Visningar: 7,083
Om man flyttar en del funktioner från ratten till jopysticken kanske det inte behövs en extra förvillande on/off-knapp.
 
Om det är powerknappen så är det fullständigt ologiskt att det är en linje som går till ratten...det är ju en linje som går från låsningsknappen till ratten, som sitter på 10D.
 
Kan inte låta bli att spekulera i varför Canon har en högre siffra (20D) på en uppdaterad modell som prestandamässigt är bättre än sin föregångare (10D) Det har ju alltid varit tvärtom i Canons produktutbud - lägre sifra = högre prestanda...

Eller är det en helt ny 2-serie som lanseras nu som komplement till EOS 1,3 och 5-serie...?!?

Jaja, inget av större betydelse, men jag kan inte låta bli att undra... =o)

//Peter
 
froderberg skrev:
Det är nog den vi ser om den inte flyttats till programratten. men det tror jag inte.
Tyvärr så gör den nog det, vilket jag tycker är BÖKIGT!

Annars verkar ju 20D mycket lovande. Är nyfiken på autofokusen och hur de nio AF-punkterna placerats.

"Förvalsknappen" för AF har ju också försvunnit, men behovet kanske inte är lika stort nu när det finns en joystick.
 
Undra om sökaren är av samma storlek, eller om de lyckats göra den större...vore ju trevligt i så fall.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.