FelixSwensson
Avslutat medlemskap
Hejsan. Jag var nyligen nere i sydafrika och fotograferade en hel del med min Minolta Dimage A1 och märker verkligen att den inte räcker till och jag har börjat fundera på antigen en Canon EOS 20D eller en Nikon D70 och har lite funderingar på vilken optik jag ska välja. 20D verkar ju onekligen vara en bättre kamera men den kostar ju några tusenlappar mer. Vad bör man satsa på?
Sen har jag lite frågot omkring optik. Linsen som följer med 20D 18-55/3,5-5,6 är den bra eller är det bara något de har slängt med? Sen känner jag mig också helt borta vad gäller teleobjektiv. Förut det som följer med vill man ju ha ett trevligt teleobjektiv till ett trevligt pris, gärna med zoom och jag är nog villig att betala max 5-6000 för ett objektiv.
Så ge mig alla synpunkter och förslag ni kommer på tack.
Sen har jag lite frågot omkring optik. Linsen som följer med 20D 18-55/3,5-5,6 är den bra eller är det bara något de har slängt med? Sen känner jag mig också helt borta vad gäller teleobjektiv. Förut det som följer med vill man ju ha ett trevligt teleobjektiv till ett trevligt pris, gärna med zoom och jag är nog villig att betala max 5-6000 för ett objektiv.
Så ge mig alla synpunkter och förslag ni kommer på tack.