Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
1Ds MKII
- Trådstartare defiant
- Start datum
Loj
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Canon har aldrig haft en tvåa i sitt kamerasortiment..
Nej, i och för sig inte, men de har heller inte haft "20" förr... När jag läste ryktena om en 2D var min reaktion att det var en kamera snäppet bättre än 20D, som var på gång - helt i analogi med 10/1 och 30/3...
Fast som du säger 1Ds Mark II passar bättre in i logiken...
/Janne
müsli
Avslutat medlemskap
I så fall saknas 5 st lanseringar. Låter som nästa vecka blir spännande (Photokina 2004 startar 28/9).violator skrev:
Har för mig att Canon sagt att dom skulle lansera 20 nya digitalkameror i år och så många är dom inte uppe i än, fattas några nyheter. Hoppas på annat än kompakter ...
defiant
Aktiv medlem
geronimo13
Aktiv medlem
bild exempel
http://web.canon.jp/Imaging/eos1dsm2/eos1dsm2_sample-e.html
WOW! Jäklar vilken upplösning, stackars dem som säljer bakstycken
http://web.canon.jp/Imaging/eos1dsm2/eos1dsm2_sample-e.html
violator
Aktiv medlem
geronimo13 skrev:
70 000 kr för en Canon med 16Mpx eller 250 000 kr för ett bakstycke med 22Mpx? Fast edt är ju 16bit på bakstyckerna och bara 12bit på småbildarna.
Aviator
Aktiv medlem
PIC-ke skrev:
Stämmer specarna är detta en kamera som jag väntat hela mitt liv på
Av ren nyfikenhet, vad är det som fattas i den gamla 1Ds?
--------------
Iaf verkar det (igen) vara en excellent kamera av Canon, Nikontillverkarna måste väl gråta nu. Direkt som de kommer ut med något kommer Canon med något ännu bättre... Det här ryktet som visade sig vara sant verkade mer troligt än en 2D...
Synd bara att man knappt har råd att drömma om en sån här kamera...
Edit: Behövs det större upplösning än det här? Jag ladda ner "nattbilden" och den är ju enorm!!!
geronimo13
Aktiv medlem
violator skrev:
70 000 kr för en Canon med 16Mpx eller 250 000 kr för ett bakstycke med 22Mpx? Fast edt är ju 16bit på bakstyckerna och bara 12bit på småbildarna.
24bit på 1ds Mark II
geronimo13
Aktiv medlem
Aviator skrev:
Av ren nyfikenhet, vad är det som fattas i den gamla 1Ds?
--------------
Iaf verkar det (igen) vara en excellent kamera av Canon, Nikontillverkarna måste väl gråta nu. Direkt som de kommer ut med något kommer Canon med något ännu bättre... Det här ryktet som visade sig vara sant verkade mer troligt än en 2D...
Synd bara att man knappt har råd att drömma om en sån här kamera...
Edit: Behövs det större upplösning än det här? Jag ladda ner "nattbilden" och den är ju enorm!!!
Inte för hemma bruk men det behövs hos bildbyråer/reklambyråer.
Men fortfarande är det väl som med film; bakstyckena har större sensorer(negativ) än småbildskamerorna. Man behöver alltså inte förstora bilden så mycket? Är det inte sammma princip på digitalt? Bara där har man en kvalitetsvinst, gissar jag.violator skrev:
Men jägarns, det ser fint ut med den!
geronimo13
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Men fortfarande är det väl som med film; bakstyckena har större sensorer(negativ) än småbildskamerorna. Man behöver alltså inte förstora bilden så mycket? Är det inte sammma princip på digitalt? Bara där har man en kvalitetsvinst, gissar jag.
Men jägarns, det ser fint ut med den!
Tror digitalbakstyckena har större sensor, men de är inte mkt större. Dem är inte fullstora som MF negativen iaf.
Sen har man ju priset också en h1a med p25 kostar ju över 400 tusen, denna får man med några schyssta l-gluggar för under 150 tusen
mikaelleijon.se
Aktiv medlem
Då kan ju börja hoppas på att priset på 1Ds så smått börjar droppa.. Den räcker ju ganska långt.
/Mikael
/Mikael
Nä ,det är sant. Men jag tror det kommer.geronimo13 skrev:
Tror digitalbakstyckena har större sensor, men de är inte mkt större. Dem är inte fullstora som MF negativen iaf.
De är väldans dyra, speciellt Hasselblad. 18.000:- för en normal...Men det finns ju en marknad för de ändå.Sen har man ju priset också en h1a med p25 kostar ju över 400 tusen, denna får man med några schyssta l-gluggar för under 150 tusen
violator
Aktiv medlem
geronimo13 skrev:
24bit på 1ds Mark II
Specifications 1Ds mkII RAW (12bit)
Är på JPEG som man räknar 3x8bit = 24bit. räknar du på samma sätt med RAW blir det 3x12=36bit och för bakstyckerna 3x16=48bit. Blir ju lite större siffror om man räknar samman RGB-kanalerna än om man redovisar dom var för sig.
müsli
Avslutat medlemskap
Jag får det bara till 15. Var hittar du 19?violator skrev:
På dpreview räknar jag till 19 nya Canon kameror hitills i år, undrar om det kan komma en till?
erro.se
Aktiv medlem
Så med en RAW-bild har man alltså 4096 nivåer (2^12) för varje färg, istället för 256 nivåer (2^8) i JPG? Är det detta som gör att RAW förordas av så många eftersom man bör ha mer bildinformation att jobba med i RAW jämfört med JPG? Men när man sen sparar sin RAW-bild i JPG blir den väl 8-bitars?
violator
Aktiv medlem
Jag hittar 15st i "Timeline" listan och fyra stycken till under "Latest news" (förstasidan), 1Ds mkII, SD20 och SD200/SD300 finns inte med under "Timeline" än.müsli skrev:
Jag får det bara till 15. Var hittar du 19?
violator
Aktiv medlem
RobertOlsson skrev:
Men när man sen sparar sin RAW-bild i JPG blir den väl 8-bitars?
I Photoshop kan du ju spara den som 16-bitars men det är ju inte det vanligaste att man har 16-bitars jpg, är väl vanligare med TIFF. Du har ju några mer färgbitar med RAW, vore ju kul om Canon kunde komma med 16-bitar i mkIII, kanske räcker med pixlar nu ett tag ...