Annons

1Ds MkII för $2000

Produkter
(logga in för att koppla)

Vikentij

Aktiv medlem
Såg nedanstående annonsen och mailade dit för att få ett prisförslag. Fick ett prisförslag på $2000 för en spretans ny 1Ds MKII.

Missar jag någonting här????

Annons:
http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-1Ds-M...593763583QQcategoryZ43454QQrdZ1QQcmdZViewItem

Svar:
Hello,
I`m happy that you are interested in my canon.
The item is located in UK and that is where i am right now.
I know the add says New Jersey but i`m not located there anymore .I used to live there but i decited to move back in United Kingdom a few weeks ago .
The price i am looking for is $2000 USD with all shipping and handling taxes included in this price .If this is a good price please let me know and i can make the transaction with you through ebay and SquareTrade,so the deal will be very legit and safe and will not be outside ebay. You will also have a 10 days return policy.Please let me know if you are interested in
buying , so i can arrange the tranzaction .
And reply to this e-mail and please decline or accept my offer .
Best Regards,
 
Hmm...något måste vara skumt...

Känn honom på pulsen och säg att du ska till England om några dagar och vill komma och titta på kameran.



"There ain´t no such thing as a free lunch"

"Om det låter för bra för att vara sant så är det troligtvis det."
 
svara att du är intreserad och kommer flyga över till UK föratt granska kameran. pengar bifogas kontant och överlämnas om kameran uppfyller alla dina krav.

Du lär nog märka ganska fort om han bluffar eller bara fått en skruv lös.

Att flyga över behöver inte kosta många kronor idag... men även en regulär biljett lär bli lönsamt.. om du genuint vill lägga pengarna på kameran.
 
en flygning från nyköping till london kostar några hundringar, så är det så att det inte är en bluff (vilket verkar för bra för att vara sant) så är det ju bara att flyga över.
 
Cirka 15.500:- för en, enligt annonsen, helt ny 1Ds mkII som kostar c:a 70.000:- i Sverige och c:a 56.000:- från B&H Photo...

Behöver jag säga att jag är övertygad om att det är en bluff?
 
Eller så är den stulen och då är 15000 bra för nån som inte lagt en krona på den tidigare och mest vill bli av med en het potatis....

//Liza
 
AVSTÅR

*********************************

Hello!

Thank you for the fast reply.

What will you say about to meet me in U.K. so we can do business face to face.
In this case I'll have a chance to evaluate your camera and if I am satisfied then you'll get your money and I'll get your Canon 1Ds Mk2 camera.

Pleas confirm.

*************************************

Hello ,
Sorry but that is not possible for me because the item is already in the custody of squaretrade .
Also , you will have 3 day`s after delivery to evaluate it`s condition , so there is nothing for you to worry about .
I will make the transaction using SquareTrade services.Square Trade is a third party service that works with ebay to make the transactions safer. They are guaranteed and recommended by ebay because they verify the sellers that are members with them and you will also have a 10 day return policy.
I will explain how SquareTrade works:
They already have the item in their custody. They will contact you with the payment instructions.You will make the payment and send them the details so they can verify it. After that the package will be insured and shipped to you. After you receive the item you will have 3 business day`s to test the condition of the unit.If everything is ok you will have to notify them that you acce pt it, so they can send me the payment. We will be able to leave feedback for eachother after the transaction is done.
So please give me your full name,full shipping address + mobile/phone number so i can have them contact you regarding the transaction.
Regards
 
Om man kollar på hans ebay användare så är han ju från Frankrike... konstigt att han har den i England då? Han har 89 possitiva feedbacks på ebay... men det dyraste han sålt tidigare är typ möbler för 20€... antingen har han ingen aning om vad varan är värd eller så är det en bluff... förmodligen sistnämnda.


om secure trade
http://www.auctionbytes.com/cab/abn/y03/m05/i25/s03

Mvh

Peter
 
PeterKorpi skrev:
Om man kollar på hans ebay användare så är han ju från Frankrike... konstigt att han har den i England då? Han har 89 possitiva feedbacks på ebay... men det dyraste han sålt tidigare är typ möbler för 20€... antingen har han ingen aning om vad varan är värd eller så är det en bluff... förmodligen sistnämnda.


om secure trade
http://www.auctionbytes.com/cab/abn/y03/m05/i25/s03

Mvh

Peter

Detta är humor tycker jag.

Sålt möbler innan liksom :D
 
jao.. en klassisk bluffare.. och enklaste settet att avslöja idioterna är att erbjuda sig att träffa dom.

Även om priset var åt helvete för lågt och man redan innan visste att det var bluff så kan man ibland stöta på nissar som måste ha cash snabbt som sjutton och skänker bort sakerna... så det kan vara värt att ialla fall erbjuda sig att träffas. Vill dom inte så är saken biff... :)
 
Kalle_B skrev:
jao.. en klassisk bluffare.. och enklaste settet att avslöja idioterna är att erbjuda sig att träffa dom.

Även om priset var åt helvete för lågt och man redan innan visste att det var bluff så kan man ibland stöta på nissar som måste ha cash snabbt som sjutton och skänker bort sakerna... så det kan vara värt att ialla fall erbjuda sig att träffas. Vill dom inte så är saken biff... :)

Vilket ordförråd, Kalle!

Ang. första stycket: "Dum är inte den som säljer!"
...resten räknar du nog ut själv!
 
Att den kameran hade 10x optisk zoom visste jag inte... men det är klart om han inte har packat upp den än...


Tillägg: Men det kanske beror på e-bays program, man måste kanske välja något där.
Men jag tvivlar att det finns en kamera att få. Isåfall hade han inte tackat nej till budgivning, nu vill han ha ett lågt satt direktköp.
 
Senast ändrad:
Har någon anmält den för granskning eller ska jag göra det? Eller va faen... ju fler desto bättre. Here we go...
 
Vikentij skrev:
Vilket ordförråd, Kalle!

Ang. första stycket: "Dum är inte den som säljer!"
...resten räknar du nog ut själv!

Öhh va?

Är man inte en idiot om man försöker blåsa folk eller kränga stöldgods? eller är det mina svordomar du ragerar över? ibland krävs krafyttryck... tycker inte jag väckte så mkt anstöt med mitt inlägg...men tydligen gjorde jag det...
 
Kalle_B skrev:
Öhh va?

Är man inte en idiot om man försöker blåsa folk eller kränga stöldgods? eller är det mina svordomar du ragerar över? ibland krävs krafyttryck... tycker inte jag väckte så mkt anstöt med mitt inlägg...men tydligen gjorde jag det...

1) VIKTIGT! (använder ditt språk!) Du vet inte ett skit om personen i frågan eller produkten han försöker sälja. Att kalla honom en idiot utan bättre kännedom återspeglar i högsta grad din egin intelligens, Kalle!

2) Världen är full av skurkar och människor som försöker livnära sig på allt, t.o.m. illegala affärer. Det är därför upp till köparen att ta hänsyn till RUBBET! Säljaren kommer alltid att försöka med allt, där av "Dum är inte den som säljer utan den som köper!!!"

3) Nej, du har inte väckt så mkt anstött. Jag reagerar offta skrattfullt när jag läser vad du skriver (inte av innehållet utan av ordval) då ditt språk är hyffsat ovårdat! OBS: Jag sitter inte och kritiserar dig utan förmedlar vad jag tänker när jag läser det du skriver!

4) Krafttryck får du ALDRIG med ett ovårdat språk...

Antar att jag har förklarat väl vad jag menar med mitt förra inlägg.

Trevlig kväll!
 
Vikentij skrev:
1) VIKTIGT! (använder ditt språk!) Du vet inte ett skit om personen i frågan eller produkten han försöker sälja. Att kalla honom en idiot utan bättre kännedom återspeglar i högsta grad din egin intelligens, Kalle!

2) Världen är full av skurkar och människor som försöker livnära sig på allt, t.o.m. illegala affärer. Det är därför upp till köparen att ta hänsyn till RUBBET! Säljaren kommer alltid att försöka med allt, där av "Dum är inte den som säljer utan den som köper!!!"

3) Nej, du har inte väckt så mkt anstött. Jag reagerar offta skrattfullt när jag läser vad du skriver (inte av innehållet utan av ordval) då ditt språk är hyffsat ovårdat! OBS: Jag sitter inte och kritiserar dig utan förmedlar vad jag tänker när jag läser det du skriver!

4) Krafttryck får du ALDRIG med ett ovårdat språk...

Antar att jag har förklarat väl vad jag menar med mitt förra inlägg.

Trevlig kväll!

Kan ni inte ta sånt här privat?
 
Här osar bränd katt...

Nu är den tydligen uppe i 9000US$

...

Rätta mig om jag har fel, men ser det inte ut som han redigerat bort id-nummret på kameran?

/B
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.