Annons

1Ds MkII för $2000

Produkter
(logga in för att koppla)
Tim, du har så rätt...

Precis som många andra trådar riktas uppmärksamheten förbi på en massa annat till slut.

Dock ser jag denna tråd som avklarad och i och med att Kalle inte förstod vad jag menade med mitt förra inlägg så var jag tvungen att förtydliga mig.

Något personangrepp har det dock inte skett!

God kväll!
 
well idiot komemr jag fortsätta använda vare sig med eller utan din tillåtelse om jag anser mig behöva använda det uttrycket. Ang att köparen är dum och inte säljaren är väl ett njaaa...

Mig veteligt är det kriminellt att dels sälja stöldgods eller försöka lura andra människor, att uttrycket "köpa i godtro" är borta sedan en tid tillbaka gör inte säljarens metoder mer rätt.

Visst jag känner inte personen, men som du kanske noterade så gav jag dig ett rakt seriöst svar på din första fråga ang priset och kameran. sedan bekräftade du skumraskaffären med ditt mail och därav anvädne jag ordet idiot om säljaren.

På vilket sätt har jag itne rätt att få dömma personen och i min irritation få kalle honom idiot? Eller ska ajg skicka ett mail till dig och fråga varje gång jag anser mig vilja använda ett ord som sticker ut lite?

har mkt svårt att tro att du aldrig använt ordet idioti, idiot, idioter, idiotiskt någonsin utan att känna personen/saken bra.

jag säger ofta idiot när jag kör bil och folk inte blinkar. Näe, försök inte mästra en 30 åring i svenskaspråket eller talvanor. Vi är alla olika.
 
sorry såg inte tims inlägg.. självklart är privat att föredra vid dessa tillfäleln... har inte tänkt på det själv
 
billextreme skrev:
Här osar bränd katt...

Nu är den tydligen uppe i 9000US$

...

Rätta mig om jag har fel, men ser det inte ut som han redigerat bort id-nummret på kameran?

/B


Före eller senare kommer de att lyckas sälja kameran. Inte till mig dock! Inte heller till dig som läser denna tråd!
 
Det där är säkert en bluff affär från början, kameran existerar inte. Han försöker säkert få någon att i all hast föra över beloppet till sitt konto.
 
Bra att ni insett att vissa delar av diskussionen med fördel tas via privat mail. Att hålla sig till kärnfrågan gör trådar mer intressanta.
 
elmfeldt skrev:
Bra att ni insett att vissa delar av diskussionen med fördel tas via privat mail. Att hålla sig till kärnfrågan gör trådar mer intressanta.

Jag håller med dig.

Jag tycker det spårar ur totalt när det börjar övergå till intriger istället.
 
Är det någon som hittar en länk på e-bay för att anmäla vad man tror är en fusk-annons? Jag anmälde den men via en länk om anstötliga annonser istället för det var det enda jag hittade.
 
Konstigt att dom skumma individerna försöker sälja kamerorna till rövarpriser istället för rimligt pris, fattar dom inte att det blir väldigt misstänkt när dom gör så ?

Man kan ju inte säga dom är speciellt smarta i allafall :)
 
För ca 2 år sen, så var den en kille som ville kränga billiga Eos 1 digitalare, kommer inte ihåg modellerna. Men jag tror bla annat han hade visade upp foton på 2. Bla 1 st Eos 1ds, med embalage..

Hade kontakt med honom, och även då var det 2000 dollar det vara frågan om. Han fanns på ebay, men avstängd..

Hittade på honom ändå, och det var så jag kom i kontakt med honom..

Köpte dock ingen kamera, men han var mycket trevlig och tillmötesgående..

Han hade en hel del auktioner innan han blev avstängd, bla annat på laptops, och div elektronik prylar, samtliga verkade avporträtterade i en lägenhet..

Det var de, det....

Ps: I England..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.