Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

1D vs 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
Prima!

Jo alltså jag var så jävla trög... kedjan har fyra butiker runt om i landet och den i Åbo (jag bor i Helsingfors) hade både 1D och 20D begagnade. Nå, när jag ringde dit så klarnade det att deras policy är att de bara skickar en kamera till nån annan butik för påseende. Så jag sa att jag ska fundera vikken jag vill titta på och ringa tillbaks. Varför!? Jag hade ju redan bestämt mig för att ta 1D, speciellt då jag hörde att den är i bra skick och inte är proffskörd. Men nej... och när jag ringde tillbaka hade 1D redan gått. Dumma dumma jag. Hoppas det dyker upp nån snart! Har sett dem på FS också, men det är ju geografiskt lite knepigt för min del. Plus rent praktiskt, den samnordiska banken Nordea fungerar ju inte som den skall...

/Andreas

danielstenholm skrev:
Ett tips när man kollar upp kameror i 1D-serien är att använda ett program som visar hur många bilder kameran har gått.
Jag har skrivit mer om det i denna tråd: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=46375

Lycka till!

/Daniel

Ok, prima! Fiffigast är kanske att ta med ett minneskort, gå till butiken, köra lite proskjutning och sen be att få betänketid tills följande dag. Då hinner man ju kolla hur mycket den är gången. För annars kan det ju vara svårt att få tag på en bild tagen med kameran, liksom.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar