Canon Eos 5D Mark III
Här kommer en kort recension. (Har bara använt kameran i 2 timmar)
5D är ganska lik 7D i utseende och knapparna sitter ungefär på samma ställe. Det är lite mer inställnings menyer. Jag hade lite svårt att hitta bland menyerna, kan tilläga att jag var ganska stressad och skulle åka iväg ner till Helsingborg.
Det första jag saknade från 7D var möjligheten att zooma in bilderna ordentligt, visst fanns det en zoom knapp men jag , vill kunna zooma in på pixelnivå (det kanske finns ?) sedan så tyckte jag att 7D:s autofokus var snabbare att få till på en springande spelare (kan vara ovana från min sida).
Jag tyckte inte att utökad fokuspunkt fungerade, missade jag huvudet lite med mittpunkten blev bilden rejält suddig. (är säkert en inställnings grej eller att jag är ovan)
Nu strulade det för mig nere i H-borg så jag fick vänta med att kolla på bilderna till jag kom hem.
Jag kan med en gång säga att jag satte bra mycket mer exponeringar än jag gjort tidigare. Var bilderna dåliga så var dom rejält dåliga, inte som med 7D halvkassa !
Det ser väldigt lovande ut för framtiden. Någon här som har koll på AF och hur man ställer in den bäst för sportfotografering ?
Jag tänkte dela med mig lite bilder från matchen.
Jag har Lightroom 5 och ser att vid exporten har bilderna blivit lite suddig. (en bugg i LR5)
http://www.sportfoton.se/live/5d/
Nu ska jag gå och sova !