LinnC
Medlem
Hej,
Jag är i behov av en ny kamera, då min gamla börjat sjunga på sista versen.
Planen var att köpa Nikon d850 men den är för dyr i nuläget, då jag är student och mestadels arbetslös i sommar.
Kameran ska både kunna användas professionellt och personligt.
Professionellt fotar jag både sport och porträtt/produkt samt events/bröllop. Ibland ska bilderna printas, vilket ställer lite högre krav.
Privat har jag inte så höga krav då kameran mest ska användas för Instagram, men filmfunktion och smartphone remote är ett krav.
Så, jag tänker att jag har typ 3 alternativ men skulle gärna vilja ha tips/råd!
Alternativen jag överväger är:
1) Försöka hitta en begagnad d850 (men det har inte lyckats än!!)
2) Köpa en begagnad d3-d4s för sport/event /porträtt och typ en d7100/5300 eller liknande för privat.
3) köpa en d750
Eller har nån andra förslag?
Bör vara Nikon dock då jag redan har hyfsade objektiv, så annars måste objektiv in i budgeten också.
Jag är i behov av en ny kamera, då min gamla börjat sjunga på sista versen.
Planen var att köpa Nikon d850 men den är för dyr i nuläget, då jag är student och mestadels arbetslös i sommar.
Kameran ska både kunna användas professionellt och personligt.
Professionellt fotar jag både sport och porträtt/produkt samt events/bröllop. Ibland ska bilderna printas, vilket ställer lite högre krav.
Privat har jag inte så höga krav då kameran mest ska användas för Instagram, men filmfunktion och smartphone remote är ett krav.
Så, jag tänker att jag har typ 3 alternativ men skulle gärna vilja ha tips/råd!
Alternativen jag överväger är:
1) Försöka hitta en begagnad d850 (men det har inte lyckats än!!)
2) Köpa en begagnad d3-d4s för sport/event /porträtt och typ en d7100/5300 eller liknande för privat.
3) köpa en d750
Eller har nån andra förslag?
Bör vara Nikon dock då jag redan har hyfsade objektiv, så annars måste objektiv in i budgeten också.