Annons

17-55/2,8 slut överallt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Speedy

Aktiv medlem
Nikon Sverige har tydligen haft det på restorder sen slutet på maj och det finns inte i lager hos de stora leverantörerna i USA heller. (BH, Adorama). Är det en ny version på gång eller har det bara tagit slut på glas hos japanerna?
 
Denna fråga har jag också ställt mig. Dock finns, eller fanns den hos Cyberphoto och Scandinavian Photo för inte alltför länge sedan.
 
Det är något stort på gång....... :)

Jag trodde detsamma, för jag jagade ett 85/f1.4 som var slut överallt i hela världen, men helt plötsligt dök den upp hos B&H, så nu får jag väl ångra mig att jag beställde den, för om min vanliga otur slår in så kommer det en uppdaterad AF-S version väldigt snart, kanske med VR också, desutom billigare :)

Skitsamma, den nuvarande 85'an är suverän i allafall, sen kommer väl väntelistan vara flera år som vanligt när det gäller eftertraktade Nikon prylar, och jag ville ha objektivet nu.

Så får du tag i en 17-55'a, slå till, för den gluggen är verkligen suveränt bra, även utan VR, den är därimot stor och klumpig, och inte lär den bli mindre med VR.

Jag har 17-55'an och 85'an, och något annat behöver jag inte, sålde mitt 12-24 då jag tyckte jag klarade mig med 17mm i vidvinkelläget, så nu använder jag 17-55'an för allt utom när jag vill ha kort skärpedjup och snygg Bokeh, då åker 85'an på, sen är den suverän som kort tele också när man behöver det.

Längre teleobjektiv tilltalar mig inte alls, så nu är jag riktigt nöjd, med två kvalitetsgluggar som klarar allt jag fotograferar, så äntligen kan jag slappna utav och fotografera istället för att jaga objektiv som jag ändå inte kommer att använda :)

/kent
 
Vilken objektiv är det ni pratar om?

Nikon AF-S DX 17-55/2.8 finns i lager hos cyberphoto. I alla fall enligt deras hemsida.
 
boffen skrev:
Vilken objektiv är det ni pratar om?

Nikon AF-S DX 17-55/2.8 finns i lager hos cyberphoto. I alla fall enligt deras hemsida.

Där ser man..... då är det bara att ta ett djupt grabbatag i pluskan Tobias :)

Du kommer inte ångra dig, men se till att ha vertikalgrepp på D200'an, gluggen är som sagt stor, och balanserar illa på kameran utan V-grepp.

/kent
 
Jag som precis köpte 17-55 =) Klart det ska släppas en med VR nu när jag äntligen fått ihop stålar till denna glugg... =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.