Annons

17-40/7L borta??

Produkter
(logga in för att koppla)
Highweiss skrev:
Jo, även om det sagts att 17-40/4 presterar bättre än 16-35/2.8 så måste man ju ta i beaktande ljusstyrkan. 4 är kanske inte är så mycket att hänga i julgranen om man är yrkesfotograf?

17-40:an är inte bättre än 16-35:an, De är i stort sätt jämbördiga med liten övervikt åt 16-35:an.

För proffsen finns ju massor av 2,8-gluggar redan. En normalzoom med ljusstyrka 4 vore toppen för amatörer eller proffs som vill spara vikt. En 17-60/4 vore inte helt omöjlig och skulle bli en högkvalitativ normalzoom på 20D. En 24-85/4 skulle jag också vilja se
 
Intressant ! Nu kanske Canon har en ny vidvinkelzoom på gång som funkar fullt ut på fullformatshus, det är väl väldigt många som väntar på en sådan skulle jag tro.
 
Zoso skrev:
Intressant ! Nu kanske Canon har en ny vidvinkelzoom på gång som funkar fullt ut på fullformatshus, det är väl väldigt många som väntar på en sådan skulle jag tro.

Umm... kolla datumen på de tidigare inläggen :)

17-40 fungerar utmärkt på småbildssensor, även om den inte är helt skarp i hörnen utan nedbländning.
 
Scandinavian har äntligen fått med objektivet i sin tidning igen..lite försiktigt sådär.

"17-40 EF" står det. Ett objektiv ur EF-serien då alltså :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.