Atropine
Avslutat medlemskap
Delar av nätet kokar av spekulationer kring den kommande super-NEX:en med sensor i småbildsformat, ofta lite slarvigt kallat FF (fullformat). Det verkar trots allt som att vi kommer att få se den på marknaden lite tidigare än vad som tidigare sagts. Kanske redan nu i sensommar. Själv är jag en riktig NEX-nörd som har fyra olika NEX-kameror som jag växlar mellan, nästan alltid med en adapter och någon gammal obskyr SLR-glugg på. Redan när jag skaffade min första NEX-5 innan de började säljas här i Sverige (min polare fick handla åt mig i staterna) hoppades jag att Sony en vacker dag skulle bända ner en småbildssensor i denna lilla kamera, och nu verkar det vara på gång.
De senaste ryktena har varit lite vildare än tidigare. Nu talas det bland annat om fleraxlig bildstabilisering i huset mha samarbetet med Olympus. Låter ju smått otroligt eller hur?
Vad tror eller hoppas du att vi kommer att få se till hösten? Och var ligger smärtgränsen för vad man tänkas betala för denna lilla superkamera? Kan ju vara kul att spåna lite innan facit dimper ner.
De senaste ryktena har varit lite vildare än tidigare. Nu talas det bland annat om fleraxlig bildstabilisering i huset mha samarbetet med Olympus. Låter ju smått otroligt eller hur?
Vad tror eller hoppas du att vi kommer att få se till hösten? Och var ligger smärtgränsen för vad man tänkas betala för denna lilla superkamera? Kan ju vara kul att spåna lite innan facit dimper ner.