Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Panasonic Lumix DMC-LX7
- Trådstartare light
- Start datum
joråsatt
Aktiv medlem
http://www.dpreview.com/news/2012/07/18/Panasonic-announces-Lumix-DMC-LX7-with-F1-4-2-3-24-90mm-lens
Mindre sensor än LX5, det vill man ju inte ha...
Undrar hur den presterar i vidvinkelläget på största bländaröppningen. ;-)
Bussmicke
Aktiv medlem
http://www.dpreview.com/news/2012/07/18/Panasonic-announces-Lumix-DMC-LX7-with-F1-4-2-3-24-90mm-lens
LX7 är som redag sagt lanserad, bra ljusstyrka 1,4-2,3 men tyvärr mindre sensor 1/163 istf 1/1,7 som LX5 hade
Undrar om det var superzoomen med 2,8 rakt igenom eller denna som skulle få oss att höja på ögonbrynen..
Och jag som hoppades på Panasonic och större sensor men så blev man besviken på att det inte blev bättre..
Då föll den bort från kameranplanerna..
LX7 är som redag sagt lanserad, bra ljusstyrka 1,4-2,3 men tyvärr mindre sensor 1/163 istf 1/1,7 som LX5 hade
Undrar om det var superzoomen med 2,8 rakt igenom eller denna som skulle få oss att höja på ögonbrynen..
Och jag som hoppades på Panasonic och större sensor men så blev man besviken på att det inte blev bättre..
Då föll den bort från kameranplanerna..
Stene_68
Aktiv medlem
Objektivet är ljusstarkare och sensorn ska ändå ge mindre brus och större DO än den på LX5.
Ja, man får inte glömma objektivet. Stor sensor och många pixlar gör inte så stor nytta om objektivet inte är bra. LX7 har också ND-filter vilket inte RX100 har.
Man kanske kan vänta tills dess att man ser vad de går för i verkligheten.Jag hade ju hoppats att LX7 skulle konkurrera med Sony RX100.. men icke sa nicke. LX7 är ett fruktansvärt onödigt köp när RX100 finns. Tråkigt.
light
Aktiv medlem
Man kanske kan vänta tills dess att man ser vad de går för i verkligheten.
Precis, och dpreview samt Cyberphoto ger redan en del bilder för bedömning. Visserligen jpg, men ändå.
Jo, men det är många faktorer som spelar in.Precis, och dpreview samt Cyberphoto ger redan en del bilder för bedömning. Visserligen jpg, men ändå.
Jag tycker bara att en del är väldigt snabba med att veta mycket innan man kanske egentligen gör det.
Men vad vet jag....
PMD
Aktiv medlem
Tvärtom. LX5 har 1/1.63" medan LX7 har 1/1.7" (1/1.63 är ju ett större tal än 1/1.7).
light
Aktiv medlem
Två tester med bilder.
Test 1.
Och här ett ofullständigt test med lite bilder. Där står bl.a. "The lens really is the story with the Lumix LX7, and our tests show it to be remarkably sharp corner-to-corner at both wide and telephoto."
Test 1.
Och här ett ofullständigt test med lite bilder. Där står bl.a. "The lens really is the story with the Lumix LX7, and our tests show it to be remarkably sharp corner-to-corner at both wide and telephoto."
light
Aktiv medlem
oscarv
Avslutat medlemskap
Beställde en idag. Dustin hade nått skumt fel i databasen så när jag väl checkade ut kostade den 4355 istället för 4995 Köpte en LX5 från England förra året och den var förbluffande bra, nästan i klass med min Fujifilm X100 :-O Ser fram emot att testa denna då den kommer imorgon !!
Stene_68
Aktiv medlem
Beställde en idag. Dustin hade nått skumt fel i databasen så när jag väl checkade ut kostade den 4355 istället för 4995 Köpte en LX5 från England förra året och den var förbluffande bra, nästan i klass med min Fujifilm X100 :-O Ser fram emot att testa denna då den kommer imorgon !!
Är den bra? Visa gärna bilder.
oscarv
Avslutat medlemskap
Bussmicke
Aktiv medlem
EdelineM
Medlem
Jaha.. Jag provade men jag fick 5088kr med frakt alltså
oscarv
Avslutat medlemskap
Jaha.. Jag provade men jag fick 5088kr med frakt alltså
Jag tror jag fick 15 % för jag reggade kontot på Dustin som student förra året
Hursomhelst är det en HELT fantastisk kamera med egentligen inga svaga sidor.