Annons

Hur klarar Canon 1Ds Mark III ISO 3200?

Produkter
(logga in för att koppla)

Charles44

Medlem
Jag funderar på att köpa en begagnad 1Ds Mark III. Eftersom jag kommer ha denna för framförallt fotojournalistik kommer jag behöva ligga på högre ISO-tal. Såvitt jag vet är maxISO för 1Ds Mark III 3200. Hur presterar kameran på denna nivå? Är bilderna bra?

Tycker ni att man biter sig i svansen när man kör på en 1Ds Mark III istället för en 1D Mark IV (kommer inte syssla med sport, utan vanlig frilansjournalistik)? Vore glad om någon som har kamerorna i fråga kunde bidra med sin kunskap!

Tack på förhand!
 
Varför inte en 5D Mark II. Den sensorn är mer optimerad för höga ISO än 1Ds Mark III.

Med råformat klarar 1Ds Mark III ISO 3200 okej. Men med 5D Mark II kan du köra 6400.
 
Varför inte en 5D Mark II. Den sensorn är mer optimerad för höga ISO än 1Ds Mark III.

Med råformat klarar 1Ds Mark III ISO 3200 okej. Men med 5D Mark II kan du köra 6400.

Tack för ditt svar! Var faktiskt mer sugen på en 5D Mark II, men problemet är att jag verkligen behöver 1D-huset. Kommer utsätta kameran för mycket svåra förhållanden, så allt utom ett 1D-hus är egentligen otänkbart för stunden.
 
ANNONS