Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra A3-skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Soms

Aktiv medlem
Hej alla,

Hoppas någon kan ge råd när det gäller inköp av en riktigt bra skrivare som enbart kommer användas för fotoutskrifter.
Vi, jag och min sambo, kommer endast att skriva ut i A4 och A3.

Det är mycket viktigt att den är otroligt bra på svart/vita utskrifter då vi älskar det monokroma.
Vi är dock litet "makro/fågel" nördar också, så färgerna kommer säkert att ligga på ett eller tre ark i veckan.

Vill gärna ha råd från ägare, eller utnyttjare, av de skrivare Ni rekommenderar.

Max kostnad är 10.000:-, fast det går också bra med hälften ;)

Jättetack på förhand till Er alla...

/Andreas

Jag har en Canon Pro 9000, kan verkligen rekommendera den (till det priset). Heter numera Pro 9000 Mark II. Denna skrivaren använder dye-bläck. Pro 9500 är också väldigt bra, använder pigmentbläck, som skall ge hållbarare utskrifter även om dyebläcket numera också har bra beständighet. I denna klassen finns också Epson R 2880. Hur bra den är får andra uttala sig om.
Epson R3880 är annars en suverän skrivare, populär bland många proffs, men då är man i en lite högre klass, ca. 15.000 kr, klarar även A2.

Jag vill tipsa om en riktigt bra A3 skrivare i den lite lägre prisklassen Epson stylus photo 1400 , Kostar ca 3500. I mina ögon är det ett kap.

Danne

Jag har också en Eposon 1400 som jag är extremt nöjd med. Färgutskrifter blir helt spektakulärt fina. Har inte testat den för helt monokrom dock.

En röst till på Epson 1400. Fick den på utförsäljning så priset var riktigt bra. Får färger som stämmer perfekt med min kalibrerade skärm och enligt alla källor ska hållbarheten vara i princip i klass med pigmentskrivare. Rent svartvitt kör jag fortfarande analogt men de tester jag gjort med epson verkar riktigt lovande.

Jag är en supernöjd ägare till en Epson Stylus photo R2880. Har haft den i snart ett år, skrivit ut ca 100 ark Velvet fine art och ca hälften vanligt matt papper. För mig är det ingen nackdel att man måste byta den svarta patronen för att skriva ut blanka papper eftersom jag endast använder matt! Rekommenderas varmt! /Claes

Trevligt med alla svar och synpunkter. Tack!

Tror dock att jag kommer att välja någon av pigmentskrivarna som finns på marknaden, och då gärna någon av dem med 3 svart/grå färger...

Har dock varit ute i www och kollat litet på ovan nämnda E1400. Den verkar kompetent för det priset...

Jag är en supernöjd ägare till en Epson Stylus photo R2880. Har haft den i snart ett år, skrivit ut ca 100 ark Velvet fine art och ca hälften vanligt matt papper. För mig är det ingen nackdel att man måste byta den svarta patronen för att skriva ut blanka papper eftersom jag endast använder matt! Rekommenderas varmt! /Claes

Tjena Claes,

Du skulle inte vilja skicka två matta papperskopior mot betalning? En svart/vit och en i färg?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar