Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

10d???????...?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har 10D:n och vet inte riktigt vad jag skall säga om den. tycker den är för stor för att enkelt tasmed men väldigt gedigen.
Två kontrollhjul är ett måste när man är van vid det och fotar mycket manuellt, tycker jag. Bildkvaliten är mycket bra, men vid ISO 800 börjar problemen. men den stora nackdelen är ju segheten, den är seg i menyer och osv. allmänt seg helt enkelt, inget jag stör mig på men vet att många gör det. 350D/20D skal ju vara mycket snabbare.

men om 350D påminner om 300D skulle jag checka en 10D igen.
 
Och på dpreview så ser vi 100%crops. Hur mycket du upplever det i verkligheten på papper är en annan sak...

//Larsa
 
.Z. skrev:
//Larsa som beställt en D7D med massor av feeling!

Himla mysig kamera att hålla i, 7D! Om jag bara var ute efter feeling skulle jag behållit D1:an, men nu ville jag ju inte hålla på att rensa brus hela dagarna och crop är ju användbart ibland!

Jag hoppas batterigreppet gör susen! Man borde få plats med alla fingrar i alla fall. Kan inte förstå varför Canon är så dåliga på att bygga luckor förresten. Det drar ju ner kvalitetsintrycket när en lycka knarrar och rör sig under handen. Men det är kanske samma sak på D70. Konica-Minolta har verkligen tagit till sig det där med känslan. Det känns som en gedigen kamera.

/Pontus
 
Tack för alla kommentarer igen!

Det lutar mer och mer åt en 10D för runt 5000 då jag tror att bildkvaliten duger utmärkt åt mig och hoppas att jag inte störs för mycket av slöheten,
Är det föresten någon som vet någon butik i Göteborg som har en 10D man kan känna lite på?

ang. dåliga luckor så är det väl D7D som inte ens har någon spärr till minneskortsluckan och en batterilucka som öppnas alldeles för lätt :)))
* ler *
 
feskarn skrev:
ang. dåliga luckor så är det väl D7D som inte ens har någon spärr till minneskortsluckan och en batterilucka som öppnas alldeles för lätt :)))
* ler *

OK! Jag har bara känt på den! Det var inget som knarrade under handen i alla fall! ;-)

/Pontus
 
feskarn skrev:
ang. dåliga luckor så är det väl D7D som inte ens har någon spärr till minneskortsluckan och en batterilucka som öppnas alldeles för lätt :)))
* ler *

Oops...

Är det ett problem?

Ang. minneskortluckan så tror jag att den har samma typ som Dimage 7i, dvs magnetlåsning & det har i alla fall funkat bra på dessa. Om det dessutom är som på Dimage 7i så händer inget om minneskortluckan öppnas, allt funkar som vanligt ändå...

Funderade inte så mycket på batteriluckan när jag klämde på den sist...

Det finns ju alltid tejp;-)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.