Annons

10D fördröjning på avtryckaren

Produkter
(logga in för att koppla)

jansta

Aktiv medlem
Har en liten irrierande tidsfördröjning på D10 från det jag trcker av bilden till att kameran reagerar. Då menar jag inte att den "vaknar" och mäter utan den är aktiv. Det tar någon 1/10 sek innan slutaren går. irriterande, så var inte D60. Är det en inställningssak?

Tacksam om någon vet eller kan hänvisa till tidigare tråd

Då är det något fel, 10D är snabbare än D60.

"Shutter release lag / viewfinder blackout
Canon state the 10D's shutter release lag as just 190 ms (D60 was 240 ms) and viewfinder blackout of 140 ms (D60 was 300 ms). While we can't exactly verify these figures I can report a noticeable improvement of both shutter release LAG and most noticeably viewfinder blackout."

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos10d/page3.asp

Senast ändrad:
Det finns en bugg i de första versionerna av firmwaren i 10D som gör att det blir en fördröjning om man använder MicroDrive.

Låter märkligt..hade jag inga problem med iaf.
Haft microdive och samtliga versionerna av firmeware utan några problem.

Jag upplever ofta att kameran tvekar när man skall ta kort. Ibland kan det röra sig om tider på över en sekund. Använder man exponeringslås med * så blir det betydligt bättre.

(jag har uppdaterat firmware)

Nä det är inte säker att alla ha problem med de tidigare versionerna, men det finns problem och Canon säger det själv. Det finns anledningar till att de släpper ny versioner, inte bara för att öka på nummerna :)

Senaster version är 2.0.1

ANNONS