ANNONS
Annons

10D/20D från New York

Produkter
(logga in för att koppla)
nölf skrev:
Damn, nå så länge man kan ta fram "bevisen" i efterhand så är det ju lugnt.

Det här är ju en moralisk fråga som alltid kan väcka debatt. Personligen tycker jag att det känns ganska harmlöst att ta in EN kamera som man köpt i USA bara för att ha råd att ägna sig åt sin hobby. Det är ju ingen organiserad smuggling direkt. Å andra sidan blir det ju mycket pengar som försvinner för staten om alla tänker som jag och hur kul är det egentligen med en allt för dyr kamera på fickan när man står i en sjukhuskö pga för låga skatteintäkter.

Inte är det då på grund av att några har tagit in kamerautrustning eller annat som skulle kunna få dig att stå i en lång sjukhuskö!! Det är den interna byråkratin här i Sverige. Myndigheter som handhar myndigheter som förhandlar löner mm åt sig själva, skolor, vårdcentraler, bibliotek, sjukhus och andra statliga och kommunala inrättningar som "hyr" av kommun och stat och som dessutom måste betala fastighetsskatt på dessa lokaler...
Jag säger bara att min 70-200/2,8:a funkar jäkligt bra och om jag dessutom får en liten chans att klämma åt politiker och andra sammhällssvulster med den så kan du och alla andra lita på jag lär göra det.

(lite irriterad idag bara)
 
Har köp bl a objektiv från ny-camera (i Tyskland) och lämnat in dem på Canons IT-sevice i södra Stockholm. De enda de har begärt är ett kvitto på inköpet.
 
Passa er för NY-camera!
De sattes i likvidation för ett par månader sedan och många förlorade pengar på att lägga beställningar med förhandbetalning. (Hemsidan låg uppe och det gick att göra betällningar trots att de lagt ner verksamheten)

Om ni söker här eller på dpreview.com så hittar ni mer info.
mvh Mattias
 
Hur är det ifall man har kameran i dess förpackning och lägger den i det vanliga bagaget? Är det då sannolikt att dem gör något åt det? Eller ska man inte ha den där på grund av kylan?
Måste man ta det i handbagaget? Ska man ha med sig förpackningar överhuvudtaget? Underlättar ju när man ska sälja!

Christofer
 
Christofer.

Kan du övertyga tullen att du alltid har med dig förpackningarna till dina "svensk köpta" objektiv, som dessutom har klisterlappar med dollarpriser på sig, så visst...

Det blir inte kallt i lastrummen, det skickas husdjur och försöksdjur där.

Därimot kan din utrustning hamna brevid radioaktivt materia, vet inte hur det påverkar processorn i digitalkameran ;-)

(finns regler om avstånd etc mellan tex djur och radioaktivt. Inga regler för våra kameror dock)

Mvh
 
MACK Warranty?

Någon som har erfarenheter av att utnyttja MACK International Warranty?

Jag funderar på att köpa ett 20D-kit (helst med 17-85-objektivet som dock är slut just nu) på B&H när jag åker till NY om några veckor och funderar på att köpa till en MACK Warranty för $99.95 för säkerhets skull.

Tacksam för alla synpunkter/erfarenheter.

//Martin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.