twmail
Aktiv medlem
nölf skrev:
Damn, nå så länge man kan ta fram "bevisen" i efterhand så är det ju lugnt.
Det här är ju en moralisk fråga som alltid kan väcka debatt. Personligen tycker jag att det känns ganska harmlöst att ta in EN kamera som man köpt i USA bara för att ha råd att ägna sig åt sin hobby. Det är ju ingen organiserad smuggling direkt. Å andra sidan blir det ju mycket pengar som försvinner för staten om alla tänker som jag och hur kul är det egentligen med en allt för dyr kamera på fickan när man står i en sjukhuskö pga för låga skatteintäkter.
Inte är det då på grund av att några har tagit in kamerautrustning eller annat som skulle kunna få dig att stå i en lång sjukhuskö!! Det är den interna byråkratin här i Sverige. Myndigheter som handhar myndigheter som förhandlar löner mm åt sig själva, skolor, vårdcentraler, bibliotek, sjukhus och andra statliga och kommunala inrättningar som "hyr" av kommun och stat och som dessutom måste betala fastighetsskatt på dessa lokaler...
Jag säger bara att min 70-200/2,8:a funkar jäkligt bra och om jag dessutom får en liten chans att klämma åt politiker och andra sammhällssvulster med den så kan du och alla andra lita på jag lär göra det.
(lite irriterad idag bara)