Annons

10 bästa naturfotograferna i Sverige

Produkter
(logga in för att koppla)

xavslut

Avslutat medlemskap
Jag tänkte göra en liten undersökning. Vilka är de 10 bästa naturfotograferna i Sverige.

Är ni intresserade att vara med att rösta?

Sista datum för att rösta är 31/1.

Följande måste ni i så fall göra:
1. Nämna de 10 du tycker är bäst.
2. Varför dessa är bäst (kortfattat).
3. Mejladresser till deras eventuella hemsidor eller var man kan hitta deras bilder.
4. Ditt namn.

Skicka mejl till mig om märka mejlet: "10 bästa naturfotograferna" - skicka mejl till Terje Hellesø

Resultatet av undersökningen presenteras här i detta forum 3/2.

Allas röster kommer givetvis att räknas med.

Du får bara ett namn Tomas Utsi

Varför? jag har tyckt om honom sen jag var i Boden och såg ett vykort-ställ med bilder, idag kan jag med nästan peka ut hans bilder på vykortsställ med 90% säkerhet.

http://www.naturfoto.se/

MVH Stefan Zander

Det räcker att skriva några namn. Dock ej fler än 10. Tanken är att jag ska kunna räkna ihop rösterna. Varje gång en fotograf nämns blir det en röst.

Sedan samlar jag argumentationerna och hemsidesadresser.

När jag är klar och kan presentera undersökningen är det tanken att den ska kunna utgöra en fin inspirationsplats för alla naturfotointresserade.

Beroende på hur många medlemmar som ställer upp och skickar in mejl, avgör också hur omfattande presentationen av undersökningen blir.

Kanske blir det en egen artikeln till FS.

Terje

Några av de bästa.

Tore Hagman, Hans strand, Jan Grahn och så Du Terje. Svårt att lyfta fram något speciellt med de jag nämnt här, men gemensamt för er att ni har det där lilla extra helt enkelt. Ni får det att se ut att vara enkelt att plåta natur, men det är det ju inte, tyvärr...

Tommy Åström.

Senast ändrad:
Hej på er och stort tack till ni som skickat mig ett mejl med era favoriter.

Däremot är ni enbart 11 personer som skickat in mejl. Jag behöver ett flertal till om undersökningen ska kännas att den har en statistisk grund.

Jag flytter därför fram deadline till 10/2.

Och kom ihåg - skicka svaren som mejl till mig och inte som inlägg här i forumet. (Fast ni får gärna göra både och om ni vill). Men allt blir lättare för mig om jag får era svar på mejl.

Kom också ihåg att det var "10 bästa naturfotograferna i Sverige" - det vill säga det gäller enbart naturfotografer som bor i Sverige.

Glöm inte argumenten till era val. Enbart ett namn är givetvis bättre än inget. Men tro inte att jag kan allt om dessa ni namnger... :)

Terje

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar