Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

10-15000 kr, hur bränna dessa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sådärja. Detta är helt klart; D80 och ett batterigrepp, tillsammans för 9500 kr. Sedan blir det ett objektiv, typ detta ovanför, för 4000 kr vilket gör det hela till priset 13500 kr.

D80, batterigrepp och ett bra objektiv för 13500 kr, ganska bra?

Jag tycker att det låter som ett jätte bra alternativ, man blir ju lite avis att man inte har en sådan budget att spendera på kamera :)

Hoppas att du blir nöjd!

En sak som kan vara intressant är att du med Pentax K10D kan använda massa gamla objektiv (typ 30 år gamla). Det finns ganska mycket pengar och kvalitet att hämta i att köpa äldre begagnade objektiv.

Du kan använda 25 år gamla objektiv på Nikon D80, men då förlorar du ljusmätningen (för den behövs objektiv med elektronik i, vilket kom i och med autofokus-objektiven)

Pentax tycker jag ser fin ut, det finns inte så många knappar, vilket kan vara skönt, det är bara att fota på.

Hur som:

Hitta en kamera som du känner att du vill fotografera med och som du kan lita på.

helt ny på denna tråden, men har du funderat på att det finns Canon 30D t.ex.?

mkt skönare att hålla än småkamerorna(350/400) och den har rullhjulet bak som är skönt att använda..

med tanke på att far din kör Canon, då ska du ju bara lura/locka honom att köpa alla bra objektiv som du sen kan låna vid behov/hela tiden.. =)

bara en tanke eftersom det finns Canon-ägare i hemmet..

D80 är nog jättebra den oxå, jag gillade inte greppet på den lika mkt som 30D men det är olika händer på oss alla, känn efter själv..

K10D köpte jag osedd.. och jag gillade greppet, som tur var =)
men BG hade varit fint för lillfingret så det kan få hjälpa till att hålla den ganska rejäla kameran. Vikten är väl mer till fördel när man skaffar tyngre telen..

krfoy skrev:
Sådärja. Detta är helt klart; D80 och ett batterigrepp, tillsammans för 9500 kr. Sedan blir det ett objektiv, typ detta ovanför, för 4000 kr vilket gör det hela till priset 13500 kr.

D80, batterigrepp och ett bra objektiv för 13500 kr, ganska bra?
Fint att alla läser tråden innan de skriver va? ;-)

Kameradoktorn har en del olika kit med D80:

http://www.kameradoktorn.se/shop/ca...45_31?osCsid=8c95ae3dc3b265bad36163e91f1150e3

Exempelvis D80 + 18-70 för 11600:-, vilket innebär att gluggen bara kostar 1800:- istället för 3600:- som den gör om du köper den löst.
Paketen med t ex Sigmaobjektiv tjänar du däremot inte så mycket på.

Edit: Fast om du får kamera + grepp för 9500:- så kanske det är att föredra. Var hittar du det nånstans? :-O Greppet kostar ju massor.

Makten skrev:

http://www.kameradoktorn.se/shop/ca...45_31?osCsid=8c95ae3dc3b265bad36163e91f1150e3

Exempelvis D80 + 18-70 för 11600:-, vilket innebär att gluggen bara kostar 1800:- istället för 3600:- som den gör om du köper den löst.

Edit: Fast om du får kamera + grepp för 9500:- så kanske det är att föredra. Var hittar du det nånstans? :-O Greppet kostar ju massor.

Ytterligare visdomsord från makten ;-)

Makten skrev:

Om jag inte är helt ute och cyklar så blir 8300 kr (det den kostar hos Inwarehouse, då kan jag hämta den där) + 1200 kr (det den kostar hos Netsuperstore, hämtar den också i deras lager) 9500 kr.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar