Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

1,4 eller 1,7 konverter

Produkter
(logga in för att koppla)

Nifti

Medlem
Hej
Har en Nikon D300 som jag använder tillsammans med Nikon AF 300/4D AF-S IF-ED. Skulle vilja komma lite närmare så jag tänkte köpa en konverter. Skall jag välga nikons 1,4:a eller 1,7:an. kommer jag att förlora för mycket skärpa om jag välger 1,7? Jag kanske till och med skall köpa 2,0:an?
Har läst att Objektivet tillsammans med 1,4 fortfarande skall behålla bra bidkvalitet, men inte sett något om de andra kombinationerna.

Hälsningar Tomas

Går ju värkligen inte att klaga på skärpan i dina bilder. Har du beskurit dem? Lutar helt klart mot 1,7 nu.

Nifti skrev:
Går ju värkligen inte att klaga på skärpan i dina bilder. Har du beskurit dem? Lutar helt klart mot 1,7 nu.

De är litet beskurna ja... Kantskärpan har jag inte testat så mycket men å andra sidan känns den inte så kritisk.

/FW

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar