Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

!0-22§

Produkter
(logga in för att koppla)
Den duon är jättefina objektiv. Det hela handlar om vad du vill fota? Det är en smaksak och en prisfråga antar jag. Du får betänka att du måste byta objektiv och om man är ute och fotar med "normalzoom" och vill ta snabba bilder kan det vara meckigt att ställa sig och skruva med objektiv. I min smak ger 24mm på en Crop kamera lite för dålig vidvinkel vilket gör att behovet att byta objektiv spontant kan uppstå. När du väl bytt har du dock ett jättebra läge med 10-22 så... Att på sista raden ha ett omfång på 10-105 är givetvis en stor skillnad mot att "bara" ha 17-55.

Jag kör själv med 17-55 och det har funkat bra över lag. Uppskattar ljusstyrkan som f2,8 ger.
Sen har jag ett gäng objektiv till men 17-55 är det som går mest.

Det är jättesvårt att ge ett råd eftersom det är så personligt men det är allihop jättefina objektiv i min mening.
 
I en tidigare (mycket underhållande) men nu borttagen tråd, så kom det fram att Tims "kameraväska" egentligen var Tims "önskelista".

Vad snackar du om, jag blev mdelem på fotosidan igår??

Och jag har redan beställlt objektivet 10-22 därför ligger det i min kameraväska..?? :O

Mvh Tim Lindqvist
 
Vad snackar du om, jag blev mdelem på fotosidan igår??

Och jag har redan beställlt objektivet 10-22 därför ligger det i min kameraväska..?? :O

Mvh Tim Lindqvist

Okej, du får ursäkta. Jag måste ha blandat ihop dig med en annan 15-årig Tim med exakt samma presentationsbild och utrustning.

Det är tur att du inte är samma person, den jag tänkte på var provocerande, otrevlig och gick inte alls att prata med.

Mvh //Andreas
 
Vad snackar du om, jag blev mdelem på fotosidan igår??

Och jag har redan beställlt objektivet 10-22 därför ligger det i min kameraväska..?? :O

Mvh Tim Lindqvist

Hahahaha, du blev bannad och gjorde en ny användare, tror du inte att vi har förstått det? Tänker rapportera dig till admin. (fö så kan jag berätta att det var jag som gjorde att du blev bannad förra gången, rapporterade alla dina oförskämda inlägg där du kallade andra människor "cp","idioter" och en massa annat.)
 
Och jag har redan beställlt objektivet 10-22 därför ligger det i min kameraväska..?? :O

Mvh Tim Lindqvist
Du har redan beställt 10-22 men undrar om du ska satsa på 17-55 istället? Hade det inte varit bättre att fråga innan du beställde? Om du inte har alla fina objektiv som du skriver att du äger i din profil tycker jag du ska ta bort dem, det blir lätt missvisande annars. :)
 
Du har redan beställt 10-22 men undrar om du ska satsa på 17-55 istället? Hade det inte varit bättre att fråga innan du beställde? Om du inte har alla fina objektiv som du skriver att du äger i din profil tycker jag du ska ta bort dem, det blir lätt missvisande annars. :)

Vad snackar du om, jag har allt i min kameraväska, vad är det med alla i detta forumet??
 
Hahahaha, du blev bannad och gjorde en ny användare, tror du inte att vi har förstått det? Tänker rapportera dig till admin. (fö så kan jag berätta att det var jag som gjorde att du blev bannad förra gången, rapporterade alla dina oförskämda inlägg där du kallade andra människor "cp","idioter" och en massa annat.)

Va, jag blev medlem för en dag sedan!!??? :O

Har aldrig var it inne på fotosidan innan..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.