Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
!0-22§
- Trådstartare Timvvl
- Start datum
PatrikGbg
Aktiv medlem
Den duon är jättefina objektiv. Det hela handlar om vad du vill fota? Det är en smaksak och en prisfråga antar jag. Du får betänka att du måste byta objektiv och om man är ute och fotar med "normalzoom" och vill ta snabba bilder kan det vara meckigt att ställa sig och skruva med objektiv. I min smak ger 24mm på en Crop kamera lite för dålig vidvinkel vilket gör att behovet att byta objektiv spontant kan uppstå. När du väl bytt har du dock ett jättebra läge med 10-22 så... Att på sista raden ha ett omfång på 10-105 är givetvis en stor skillnad mot att "bara" ha 17-55.
Jag kör själv med 17-55 och det har funkat bra över lag. Uppskattar ljusstyrkan som f2,8 ger.
Sen har jag ett gäng objektiv till men 17-55 är det som går mest.
Det är jättesvårt att ge ett råd eftersom det är så personligt men det är allihop jättefina objektiv i min mening.
Jag kör själv med 17-55 och det har funkat bra över lag. Uppskattar ljusstyrkan som f2,8 ger.
Sen har jag ett gäng objektiv till men 17-55 är det som går mest.
Det är jättesvårt att ge ett råd eftersom det är så personligt men det är allihop jättefina objektiv i min mening.
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Du har ju redan 10-22 plus 24-105!!!!!!!!! Då borde du väl veta om de duger? Driver du med oss?
är duon 10-22 och 24-105 bra till normalzoomar, eller ska jag satsa på ett 17-55??
Ampex
Aktiv medlem
Du har ju redan 10-22 plus 24-105!!!!!!!!! Då borde du väl veta om de duger? Driver du med oss?
I en tidigare (mycket underhållande) men nu borttagen tråd, så kom det fram att Tims "kameraväska" egentligen var Tims "önskelista".
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Jaha! Det blir ju lite missvisande. Då kanske man skall lägga en länk till Cyber photo i sin kameraväska.
I en tidigare (mycket underhållande) men nu borttagen tråd, så kom det fram att Tims "kameraväska" egentligen var Tims "önskelista".
Timvvl
Avslutat medlemskap
Vad snackar du om, jag blev mdelem på fotosidan igår??
Och jag har redan beställlt objektivet 10-22 därför ligger det i min kameraväska..?? :O
Mvh Tim Lindqvist
Ampex
Aktiv medlem
Och jag har redan beställlt objektivet 10-22 därför ligger det i min kameraväska..?? :O
Mvh Tim Lindqvist
Okej, du får ursäkta. Jag måste ha blandat ihop dig med en annan 15-årig Tim med exakt samma presentationsbild och utrustning.
Det är tur att du inte är samma person, den jag tänkte på var provocerande, otrevlig och gick inte alls att prata med.
Mvh //Andreas
William Spiik
Aktiv medlem
Mvh Tim Lindqvist
Hahahaha, du blev bannad och gjorde en ny användare, tror du inte att vi har förstått det? Tänker rapportera dig till admin. (fö så kan jag berätta att det var jag som gjorde att du blev bannad förra gången, rapporterade alla dina oförskämda inlägg där du kallade andra människor "cp","idioter" och en massa annat.)
Poteta
Aktiv medlem
Du har redan beställt 10-22 men undrar om du ska satsa på 17-55 istället? Hade det inte varit bättre att fråga innan du beställde? Om du inte har alla fina objektiv som du skriver att du äger i din profil tycker jag du ska ta bort dem, det blir lätt missvisande annars.Och jag har redan beställlt objektivet 10-22 därför ligger det i min kameraväska..?? :O
Mvh Tim Lindqvist
apersson850
Aktiv medlem
Amerikanerna säger "Buyer's remorse"...
Timvvl
Avslutat medlemskap
Du har redan beställt 10-22 men undrar om du ska satsa på 17-55 istället? Hade det inte varit bättre att fråga innan du beställde? Om du inte har alla fina objektiv som du skriver att du äger i din profil tycker jag du ska ta bort dem, det blir lätt missvisande annars.
Vad snackar du om, jag har allt i min kameraväska, vad är det med alla i detta forumet??
Timvvl
Avslutat medlemskap
Hahahaha, du blev bannad och gjorde en ny användare, tror du inte att vi har förstått det? Tänker rapportera dig till admin. (fö så kan jag berätta att det var jag som gjorde att du blev bannad förra gången, rapporterade alla dina oförskämda inlägg där du kallade andra människor "cp","idioter" och en massa annat.)
Va, jag blev medlem för en dag sedan!!??? :O
Har aldrig var it inne på fotosidan innan..
William Spiik
Aktiv medlem
Va, jag blev medlem för en dag sedan!!??? :O
Har aldrig var it inne på fotosidan innan..
Haha, och nu har du ändrat namn, ålder och profilbild med. Intressant det också. Rapporterat det med.