Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

”Downloader Pro” för Mac - vad finns det för alternativ

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasandersson

Aktiv medlem
När jag använde Windows hade jag ett program från Breeze, Downloader Pro, som tankade av mitt minneskort, skapade mappar för varje datum och man kunde välja ett mappnamn för varje datum före nedladdning. Nu kör jag Mac och Downloader Pro finns inte för Mac

Så min fråga är om någon vet något program som gör samma sak fast för Mac. Jag kör On1 för bildbehandling om det spelar någon roll.

När jag använde Windows hade jag ett program från Breeze, Downloader Pro, som tankade av mitt minneskort, skapade mappar för varje datum och man kunde välja ett mappnamn för varje datum före nedladdning. Nu kör jag Mac och Downloader Pro finns inte för Mac

Så min fråga är om någon vet något program som gör samma sak fast för Mac. Jag kör On1 för bildbehandling om det spelar någon roll.

Finns inte en sådan funktion i On1? Jag har aldrig testat det, men det brukar finnas sånt. darktable har en utmärkt sådan funktion.
Annars bör det finnas för kameran, Nikon har t.ex. sin Nikon Transfer.
Eller prova DigiKam, det klarar allt man kan önska sig för sånt här.

Tre gratis alternativ.

DIM, Digital Image Mover borde vara det du letar efter

Finns inte en sådan funktion i On1? Jag har aldrig testat det, men det brukar finnas sånt. darktable har en utmärkt sådan funktion.
Annars bör det finnas för kameran, Nikon har t.ex. sin Nikon Transfer.
Eller prova DigiKam, det klarar allt man kan önska sig för sånt här.

Tre gratis alternativ.
Tyvärr finns den funktionen inte i On1, lite obegripligt men inget att göra.

DIM, Digital Image Mover borde vara det du letar efter

Bra tips men tyvärr funkar den inte på en M4 processor.

ANNONS