Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

öppna jpeg i raw?

Produkter
(logga in för att koppla)

carinlinnea

Aktiv medlem
Någon som vet hur man gör inställningar för att kunna öppna jpg-bilder i CameraRaw? Jag har kunnat öppna dem så tidigare, vilket var mycket praktiskt, men nu har jag installerat mitt cs3 på ny dator och nu funkar det inte för jag vet inte vart det ställs in.
Jag lyckas heller inte öppna flera bilder i CameraRaw samtidigt, vilket gick förut. Det är jättedumt för när man ändrar färgtonen så vill man ju göra samma på alla, och det är svårt och tungrott nu.
 
Du kan högerklicka på bilden i Bridge och välja öppna i Camera Raw.
Vill du öppna flera bider markerar du dem först och högerklickar som ovan.
 
Någon som vet hur man gör inställningar för att kunna öppna jpg-bilder i CameraRaw? Jag har kunnat öppna dem så tidigare, vilket var mycket praktiskt, men nu har jag installerat mitt cs3 på ny dator och nu funkar det inte för jag vet inte vart det ställs in.
Jag lyckas heller inte öppna flera bilder i CameraRaw samtidigt, vilket gick förut. Det är jättedumt för när man ändrar färgtonen så vill man ju göra samma på alla, och det är svårt och tungrott nu.

Jag öppnar dem från Bridge. Oavsett om det är en jpg eller nef så trycker jag commando+R. (på mac alltså).
 
Om du markerar ett gäng RAW-filer i utforskaren, högerklickar och väljer öppna så öppnas varje fil var för sig.
Men om du markerar dessa och drar och släpper dessa på PhotoShop så öppnas alla samtidigt.

Om du vill öppna en JPEG-fil i RAW-konverteraren så gå in i bridge och högerklicka på filen och välj "öppna i camera RAW" (eller nåt liknande)
 
funkar

Tack så jättemycket för bra tips. Det funkade genom att öppna med ctrl+R, däremot har jag inte CameraRaw-valet när jag enbart högerklickar i Bridge, vilket funkade innan jag installerade om cs3 på nya datorn.
 
I bridge finns det en ikon som ser ut som en bländaröppning. Den har jag för mig gör samma sak som snabbkommandot "open in RAW" eller liknande. Jag hade samma problem som dig och höll på att bli tokig. Lycka till
 
I bridge finns det en ikon som ser ut som en bländaröppning. Den har jag för mig gör samma sak som snabbkommandot "open in RAW" eller liknande. Jag hade samma problem som dig och höll på att bli tokig. Lycka till

förstår precis :) Men jag hittar inte ikonen du nämner, vart sitter den?
/c
 
Någon som vet hur man gör inställningar för att kunna öppna jpg-bilder i CameraRaw? Jag har kunnat öppna dem så tidigare, vilket var mycket praktiskt, men nu har jag installerat mitt cs3 på ny dator och nu funkar det inte för jag vet inte vart det ställs in.
Jag lyckas heller inte öppna flera bilder i CameraRaw samtidigt, vilket gick förut. Det är jättedumt för när man ändrar färgtonen så vill man ju göra samma på alla, och det är svårt och tungrott nu.

camera raw preferences välj se bild, så öppnar du alla jpg bilder i camera raw
 

Bilagor

  • Bild 5.jpg
    Bild 5.jpg
    8.2 KB · Visningar: 297
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.