Annons

åsikter om videvinkel köp!

Produkter
(logga in för att koppla)
Japp, lovar att lägga upp lite testbilder i denna tråd.

PS: Visst är det en härlig känsla att sitta och vänta på en ny fotoartikel som är beställd :)
 
gost skrev:
PS: Visst är det en härlig känsla att sitta och vänta på en ny fotoartikel som är beställd :)

Japp, den slår min nuvarande känsla av "vänta-på-att-mäklaren-ska-få-lägenheten-såld-så-jag-kan-få-loss-pengar-till-alla-kameraprylar-jag-ska-köpa-som-jag-har-skrivit-upp-på-en-ständigt-uppdaterad-notislapp-vid-min-dator".

Intressant tråd, se fram mot testbilder.
 
Så var då de första 20 bilderna tagna. Jag har lagt upp en tråd på dpreview.com där jag även skrivet lite första tankar kring denna glugg:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1030&message=15135019

Sammantaget kan sägas att jag ser verkligen fram emot att få ut och jobba med den här gluggen! Vidvinkel öppnar verkligen många spännande möjligheter. Kanske hade jag förväntat mig lite bättre resultat vid full bländare (F4), men samtidigt har jag inga tidigare erfarenheter av vidvinklar, så i sammanhanget kanske den presterar fullt godkänt. Vid F8 börjar det i alla fall hända saker. Där är bilderna riktigt skarpa och kontrastfulla direkt ur kameran (D70).

I helgen blir det hårdtest av linsen för att se hur den fångar de höstfärger som nu är i sin prakt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.