Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

är ute efter bra objektiv till min 5d (mark1)

Produkter
(logga in för att koppla)

Crille890622

Aktiv medlem
Hej, jag har införskaffat mig ett fint begagnat exemplar av en 5d mark1. kärlek vid första tagna bilden med den kan man lugnt säga :D

dock vill jag ha tips på bra objektiv till den, har funderat på ett fast 24 mm eller något till den men jag vill höra vad ni där ute tycker kan va ett helt fantastiskt alternativ till min 5da ?

jag äger
70 - 200 mm 4L
50 mm 1,8

jag känner att jag har behov av kortare brännvidder till att ta lite mer porträtt och en och annan solnedgång i horisonten. macro har jag tyckt är extremt tråkigt så sådana objektiv ligger inte på kartan.

tackar för allt ni har att skriva ! :)
 
Hej, jag har införskaffat mig ett fint begagnat exemplar av en 5d mark1. kärlek vid första tagna bilden med den kan man lugnt säga :D

dock vill jag ha tips på bra objektiv till den, har funderat på ett fast 24 mm eller något till den men jag vill höra vad ni där ute tycker kan va ett helt fantastiskt alternativ till min 5da ?

jag äger
70 - 200 mm 4L
50 mm 1,8

jag känner att jag har behov av kortare brännvidder till att ta lite mer porträtt och en och annan solnedgång i horisonten. macro har jag tyckt är extremt tråkigt så sådana objektiv ligger inte på kartan.

tackar för allt ni har att skriva ! :)

Billiga och bra:
EF 2/35 mm
EF 2,8/24 mm

(Du får ingen USM i dessa gluggar men det tycker jag inte att man har så stor nytta av vid dessa brännvidder)

MVH J O
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.