Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

är nya EOS-1D mk3 "säkra"?..

Produkter
(logga in för att koppla)

kokocalamar

Ny medlem
Hej,

Jag sitter och är väldigt sugen på en EOS-1D mark III, men får lite ont i magen när jag tänker på de spaltkilometer som har skrivits om problemen med autofokusen.

Har kanske tillfälle att köpa en begagnad (spegelfix gjord av Canon) för ett bra pris, men är orolig för att den fortfarande inte ska prestera så bra som det är tänkt. Funderar därför på att köpa en helt ny i butik.

Därför undrar jag om ni vet huruvida de exemplar som har rullat ut från Canon EFTER upptäckten av felet är fullt fungerande?.. Alltså: typ alla kameror med ett serienummer HÖGRE än XXX är nya, och därför ok.

Tack.
 
Alla ny EOS-1D mark III som säljs nu har inte dom problemen vad jag har förstått.
 
Hej Benny,

Jag såg i din profil att du själv använder en EOS-1D3, köpte du den nyligen, eller är det en av de "dåliga" som har blivit fixade?

Hur funkar den för dig?

Tack.

(PS. Kul kommentarer i din profil! DS.)
 
Hej!

Jag fick min mark III:a i höstas, den hade serienr som skulle ha AF-problemet, dock verkade inte min ha det ändå. Fotade långa serier på snabbt rörliga objekt mot/ifrån mig, 98% av bilderna satt fokus korrekt!

Sedan skickade jag in den för fixet, funkar kanonbra nu me.
 
Min var inte en av dom dåliga och jag är mycket nöjd med min kamera. den fungerar kanon. jag köpte den i november.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.