snap01
Aktiv medlem
Idag är bildkvaliten överlag bra på dom flesta kameror det som skiljer mest är optiken o hur bra bilden blir rakt ut från kameran där tycker jag fuji är bättre men den stora skillnaden är att det är grymt kula med fuji analog feeling både i bilden från kameran samt känslan i handhavandet. Min tjej kommenterade att jag satt o lästa o pillade på fuji så fort vi satt o skulle käka på resturang utomlands hon sa jag har aldrig sett dig hålla på så förut med dina canon/nikon kameror osv.
Fuji väcker ungefär samma känslor som min analoga hasselblad x-pan.
Jag personligen skulle ha svårt att klara mig med bara fujin om jag inte bara fotade resebilder/reportage utan jag ser fujin som en mindre utsökt verktyg som är kul att använda. Sedan är det rätt kul att se killarna på luminous -landscape gå i gång på kameran för dom plåtar med allt från dom bästa mellanformatarna till fullspäckade dslr.
Fuji väcker ungefär samma känslor som min analoga hasselblad x-pan.
Jag personligen skulle ha svårt att klara mig med bara fujin om jag inte bara fotade resebilder/reportage utan jag ser fujin som en mindre utsökt verktyg som är kul att använda. Sedan är det rätt kul att se killarna på luminous -landscape gå i gång på kameran för dom plåtar med allt från dom bästa mellanformatarna till fullspäckade dslr.