Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Öppna D5D rawfil i photoshopCS
- Trådstartare js1
- Start datum
Fredrikpersson
Aktiv medlem
Har samma problem med 350D. Den stöds inte av CS utan bara av CS2. Skaffa DNG Converter från Adobe (den är gratis) som Mikael nämner så löser du problemet.
Ett annat tips är RAW Shooter essentials från pixmantec. En mycket bra och snabb konverter som också är gratis.
/F
Ett annat tips är RAW Shooter essentials från pixmantec. En mycket bra och snabb konverter som också är gratis.
/F
samuel_k
Aktiv medlem
Går tyvärr inte, har provat och CS totalvägrade...Zebulah skrev:
DNG convertern laddade jag ner den senaste (3.3 beta) från adobe. Photoshop har jag CS2 men om du omvandlar dina raw-filer till dng-filer så gissar jag att de går att öppna även i CS men svära på bibeln kan jag inte.
Zebulah
Aktiv medlem
samuel_k skrev:
Går tyvärr inte, har provat och CS totalvägrade...
Om ingen kommer fram med någon lösning kan jag testa på jobbet till veckan för där har jag CS.
macrobild
Avslutat medlemskap
Zebulah skrev:
Om ingen kommer fram med någon lösning kan jag testa på jobbet till veckan för där har jag CS.
Vi tar det från början.
Har du tagit ner senaste DNG konvertern och konverterat dina bilder från kamerans rawfilsformat till DNG ?
Om så- skall det inte vara något problem för cs att öppna den konverterade filen
Mikael.
Zebulah
Aktiv medlem
macrobild skrev:
Vi tar det från början.
Har du tagit ner senaste DNG konvertern och konverterat dina bilder från kamerans rawfilsformat till DNG ?
Om så- skall det inte vara något problem för cs att öppna den konverterade filen
Mikael.
Tycker inte heller att det skall vara några problem men som sagt - konvertera först till DNG och öppna sen DNG-bilden i CS