andreassofus
Aktiv medlem
http://www.byxelkrokscykeluthyrning.se/
Sten och dramatik = Nordvästra öland.
Djur, jordbruk och det ruffa mer genuina Öland = sydost.
Längs grusvägen från Sandvik finns mycket dramatik men det är lite bökigt med parkering då man inte får köra av vägen. Börja vid skurkvarn. Den är sönderfotograferad och jävligt tråkigt men där runt finns mycket förbisett. Gamla raukar som numera står långt från havet, stenbrott längs kusten osv.
På västra sidan går vägar oftast nära sundet på östra har byarna och därmed vägen byggts längre in på ön med fiskeläger nere vid Östersjön.
Hittar man rätt vägar så finns det overkliga platser längs östra sidan men dom får man leta reda på själv.
/Pär. Imorrn kör jag några kilometer hemifrån till en av östra sidans pärlor för en obeskrivlig naturupplevelse från en bräda hundra meter ut från Öland.
Tack så mycket för alla bra tips.
En liten dröm för mig (när det kommer till fotografering) har alltid varit att fota gamla väderkvarnar då jag tycker dom är så otroligt fina kommer garanterat fota skurkvarn även om den är sönderfotograferad
Du pratar om att det finns overkliga platser på östra sidan om man letar, vad är det för miljöer vi pratar om då?
Du bor på Öland alltså? verkar härligt