Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Åsikter ombeds

Produkter
(logga in för att koppla)

antonski

Ny medlem
Hej!

Är ny på Forumet och en relativ nybörjare vad gäller foto (även om jag har haft ett lågintesivt intresse i flera år).

Har nu passat på att lägga upp lite bilder, som jag har tagit, i ett bloggformat. Känner att mitt fotograferande visserligen utvecklas, men det skulle vara intressant att höra vad ni tycker om fotona och om ni kanske har några tips och råd att ge som skulle skynda på min utveckling.

Adress till bloggen är:

http://spectatur.wordpress.com

Ta gärna en titt och kom med en åsikt. Kritik och beröm tas emot lika tacksamt.

Kollat, och min åsikt kommer här:)
Blandat resultat. Måsen, "God of war" och festarbilden var sådär. Många andra var fina(hundens 2 bilder t.ex och han som åkte tåg). Lite mer photoshoppande och studera lite komposition skulle nog ta din bilder till nya höjder.

Håller med ovanstående. Glimtar här och var, som den med hunden på gatan och, för mig, dj-bilden.

Men för att en bildblogg ska bli något jag vill återbesöka behöver den något mer utöver ett par helt okej eller t.om. bra bilder. En rätt så tydlig och genomgående egen stil på bilderna tycker jag är viktigt.

Ska du ha bilder på vad jag utgår ifrån är din egen hund när den ligger på altanen skulle jag nog föredra en text till det. Det ger mig liksom ingenting på egen hand. Fortsätt klicka!

http://ljusavtryck.blogspot.com/

Kan ju vara så enkelt som att du från o med nu enbart lägger
upp dina allra bästa bilder. Tar jag 100 bilder så kanske1-3 blir riktigt bra-dom andra 97 visar jag inte upp offentligt:) Folk tror då att man alltid tar kanonbilder:)

Tack för åsikterna!

Niklas: håller med dig om frågan om stil och frånvaron beror nog mycket på att jag bara tanklöst fotat när det passat utan någon genomgående tanke. Fattar vad du menar med foton på hunden...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar