Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Åsikter om Canons 70-200/4 L tack!
- Trådstartare jonthu
- Start datum
Niklas Arnfelt
Aktiv medlem
När det gäller vidvinkelzoom så kan jag varmt rekommendera Sigmas 15-30/3,5-4,5 som jag själv använder till min D100. Det är riktigt skarpt och välbyggt och 15 mm (blir 22,5 på D100) är inte helt fel på en digital systemkamera...
Kostar 7938 kr hos cyberphoto.
Kostar 7938 kr hos cyberphoto.
Niklas Arnfelt
Aktiv medlem
Har haft Sigmas 17-35/2,8-4 tidigare. Den var ju helt ok den med. 15-30 är dock något vassare optiskt tycker jag. De extra millimetrarna är väldigt trevliga de med, speciellt på en digital SLR. Men det är ju en smaksak.
Linmajon
Aktiv medlem
Kolla vad några användare tycker om 70-200/4L här.
Betyg 4.94 av 5 är inte dåligt.
Själv tycker jag att det är vida överlägset ex. 28-135IS i byggkvalitet. Ett 100% proffsobjektiv i alla avseenden. Ganska kompakt och lätt dessutom och med underbart skön känsla i reglagen. Det står inte efter ett 70-200/2.8(IS) som är klart klumpigare. Behöver man det där extra steget kanske det är värt det dubbla priset...
Har du en D60 är det kanske billigare att skruva upp ISO ett steg istället (de få gångerna man verkligen behöver det)...
Den är superskarp även vid full öppning.
Betyg 4.94 av 5 är inte dåligt.
Själv tycker jag att det är vida överlägset ex. 28-135IS i byggkvalitet. Ett 100% proffsobjektiv i alla avseenden. Ganska kompakt och lätt dessutom och med underbart skön känsla i reglagen. Det står inte efter ett 70-200/2.8(IS) som är klart klumpigare. Behöver man det där extra steget kanske det är värt det dubbla priset...
Har du en D60 är det kanske billigare att skruva upp ISO ett steg istället (de få gångerna man verkligen behöver det)...
Den är superskarp även vid full öppning.
NiklasK
Aktiv medlem
Tror inte du hittar ett enda dåligt ord om telezoomgluggen du undrar över..
Min åsikt om vidvinkel är att man skall ha samma märke på alla objektiv, eller iaf som man zoomar åt samma håll. Så är inte fallet på canon vs. sigma. Jag tycker det är mycket irriterande att ex fota något med telezoomen för att snabbt byta till ett annat hus med annan zoom om man inte fokuserar på samma sätt!
Min åsikt om vidvinkel är att man skall ha samma märke på alla objektiv, eller iaf som man zoomar åt samma håll. Så är inte fallet på canon vs. sigma. Jag tycker det är mycket irriterande att ex fota något med telezoomen för att snabbt byta till ett annat hus med annan zoom om man inte fokuserar på samma sätt!