Advertisement

Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast om det nu är så att Terje trodde att han tog en bit av Eddan så handlade han i just detta fallet i god tro. Eller kanske man kan se det som att han var för lat för att kolla upp det.
Om man orkar skriva av en lång text, ord för ord, så orkar man kanske också skriva var man tagit den ifrån? Det är elementärt för varje författare. Trodde jag.
 
Vända blad

Jag hoppas Terje inser att han knappast kan räkna med att bli förlåten eller att man skall "vända blad" så länge han inte ens betalar igen prispengarna han fått genom sitt terjande. Först efter en återbetalning kan den långa processen att börja bygga upp förtroende igen starta. (Rätta mig om jag har fel, men inte har han väl betalat tillbaka något ännu?).
 
Problemet för honom är ju att han inte erkänt mer än vad han blivit överbevisad om, så risken är uppenbar att det kommer mer och mer.

Därför kommer ju hans förtroende sannolikt aldrig att repa sig, då han inte visat en ärlig vilja att lägga korten på bordet.

Jag tror också att han knappast kan räkna med att "Flashbackgrävarna" ger upp utan att ha granskat allt han gjort och sagt offentligt. Det kommer mera...
 
Ja det är sant. Han kommer alltid att bli övergranskad pga sin "Oärlighet".
Det är ett val han själv gör. Eller rättare sagt hans konflikträdsla gör det åt honom.
Det är synd... särskilt för hans del.

Problemet för honom är ju att han inte erkänt mer än vad han blivit överbevisad om, så risken är uppenbar att det kommer mer och mer.

Därför kommer ju hans förtroende sannolikt aldrig att repa sig, då han inte visat en ärlig vilja att lägga korten på bordet.

Jag tror också att han knappast kan räkna med att "Flashbackgrävarna" ger upp utan att ha granskat allt han gjort och sagt offentligt. Det kommer mera...
 
Japp och snart kommer kören av människor som säger låt honom vara. Han har ju bett om ursäkt, vad mer kan man begära?

Enkelt, han ska krypa till korset och erkänna allt och sedan be om ursäkt så det verkligen känns äkta.
Inga mystiska undanflykter alla frågetecken måste rätas ut!

Då kan han möjligen återfå någon form av trovärdighet, även om det blir svårt.
 
Japp och snart kommer kören av människor som säger låt honom vara. Han har ju bett om ursäkt, vad mer kan man begära?

Enkelt, han ska krypa till korset och erkänna allt och sedan be om ursäkt så det verkligen känns äkta. Inga mystiska undanflykter alla frågetecken måste rätas ut!

Då kan han möjligen återfå någon form av trovärdighet, även om det blir svårt.

Och återbetala vinstpengar och övriga intäkter han lurat till sig! Helst med råge. Annars är det som att låta snattare komma undan med att erkänna och be om ursäkt varje gång.
 
Jag brukar vara den förste att säga att efter att ha avtjänat sitt straff så är man förlåten men med T så börjar jag undra. Just grejen med att endast erkänna när har är överbevisad tyder på en egenskap som i alla fall jag skulle göra det svårt att få förtroende för honom igen. Än mindre köpa bilder om jag vore en bildköpare
 
Jag brukar vara den förste att säga att efter att ha avtjänat sitt straff så är man förlåten men med T så börjar jag undra. Just grejen med att endast erkänna när har är överbevisad tyder på en egenskap som i alla fall jag skulle göra det svårt att få förtroende för honom igen. Än mindre köpa bilder om jag vore en bildköpare

Håller med, det är svårt att förlåta när man känner i ryggmärgen att de skrattar åt en bakom ryggen.
 
Nu verkar det som utmärkelserna i Norge inte ens existerat... (Årets naturfotograf 1987 etc)

Det verkar som om det aldrig tar slut.. Tråkigt för hela fotografigenren.
 
Nu verkar det som utmärkelserna i Norge inte ens existerat... (Årets naturfotograf 1987 etc)

Det verkar som om det aldrig tar slut.. Tråkigt för hela fotografigenren.

Den specifika termen Årets Naturfotograf verkar ju aldrig ha använts i några sorts tävlingssammanhang i Norge, däremot så verkar det ju som att han (iallafall) vann någon sorts månatlig fototävling år 1987, med en bild på ett lodjur.
 
Eller, sorry, rättelse: han har tydligen inte ens vunnit någon (känd inom allmänhetens ögon) fototävling i Norge, så mitt förra påstende var ute och cyklade.

Det visade sig att tävlingen från 1987 vann han ej, utan återfanns först på femtonde plats.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.