Press...
Om den som läste mitt tidigare inlägg tänker efter lite så ser man en röd tråd...
Terje har hamnat i en "karriärsvacka" vilken även lett till kraftigt sviktande ekonomi, han har antagligen sett det nödvändigt att "fuska" sig ur den för att åter hamna med i "leken"...
När jag läser vissa av inläggen Terje gjort på sin blogg blir jag mörkrädd över vilka godtrogna idioter han tycks attrahera... vem faan kan tro att en karl kan komma så nära ett vilt lodjur som en meter..?
Att jag namnger personen i fråga har att göra med att han är en offentlig person som jobbar inom kommunen och på eget bevåg valt att kasta pengar i sjön utan upphandling...
Tänk om alla skulle kunna gå till en kommun och sälja in en tjänst utan att ens leverera 2 %..?!
Anledningen att man kollar konkurrensen är enkel... jag bedömer den utifrån dess ekonomiska perspektiv, jag själv tar bara uppdrag där jag vet att jag kan och ges möjligheten att leverera något som får kundens armhår att resa sig medan en som sitter i en mera utsatt ekonomisk situation tar jobbet och snabbt krafsar ihop nåt som får duga... tyvärr ett beteende som blir allt vanligare idag...
Snacka runt med lite personer med anknytning till foto i Söderhamn så får du höra sanningen om varför Terje drog, han hade utnyttjat varje företagare till max och i de fall det förekom någon som helst "betalning" så var den i form av små utskrifter som "de skulle kunna" sälja för tusentals kronor... Nu, fyra, fem år senare är skulderna fortfarande inte betalda och bilderna hänger kvar, osålda..!
Fotointresset i Söderhamns KK fick sig dessutom en törn när Malin började tävla i klubben för vad hon än skickade in så vann hon, om det var pga bilderna eller de facto att hon var ung, tjej och Terjes tjej ska jag låta vara osagt men det fanns vissa som slutade gå på mötena på grund av just henne... tilläggas ska väl att jag vart på ett enda möte och det var långt efter att de flyttat till Mullsjö, jag har ännu ej heller skickat in någon bild till någon månadstävling...
Terje lämnade en riktig soppa efter sig i Söderhamn och nu en än värre soppa efter sig i Mullsjö...