Jag skulle som jag tror många andra också se fotosidan gräva fram hela sanningen om Terje. Men i ärlighetens namn hur mycket än man vill "drömma". Har Fotosidan verkligen den "journalistisk kompetens" och framförallt det mod som ämnet kräver? En av journalistikens tidigare grunder. Att våga ifrågasätta?!
Journalistiskt kompetens är det ingen brist på. Jag har samma journalistutbildning som tusentals andra journalister och jobbat som journalist sedan 1999.
Däremot har Fotosidan inte hur stora resurser som helst. Vi vill gärna få fram hur och varför Terje började fuska, men vi har inte resurser att hitta fler bildavslöjanden än flashbackgrävarna.
Vi kan kanske få till en uppriktig intervju med Terje en dag där han berättar om hur det började, vad som fick honom att börja fuska och varför han fortsatte. Vi får se om det kan bli möjligt framöver.
Det här är ju större än en recension av av fotoprylar, tips på en utställning eller en skön intervju med någon elegant förmåga. Jag vill INTE ta ifrån Fotosidan något, för de är väldans bra på vad de gör. Men just det här fallet är något annat. Precis som när de andra medierna inte har samma fotointresse för grävandets skull. Att det hamnar lite mellan stolarna?
Jag skulle gärna motbevisas. Gärna!
Vad är det du vill ska skrivas? Ibland är journalistik kompetens att inte gå i fällan, att avstå en intervju som bara blir en partsinlaga.
Som jag skrivit ovan har vi inte resurser att avslöja fler bilder än flashbackgrävarna. Vi kan kanske få till en bra intervju en dag när förutsättningarna är de rätta.
Sen skriver vi ju när det kommer något nytt. Det har ju varit flera nyheter om följderna som hans fusk fått. Kom gärna med tips på fler nyheter.