PMD
Aktiv medlem
Jag har tidigare beklagat om det är faktum att Terje och hans nära och kära utsätts för förföljelse, hot, och hatiska anonyma angrepp.
Hur vet du att de utsätts för sådant?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tidigare beklagat om det är faktum att Terje och hans nära och kära utsätts för förföljelse, hot, och hatiska anonyma angrepp.
...
Han har ju själv sagt att han hade självmordstankar då han blev avslöjad, gick ut i skogen och allt det. Det handlade inte om några personliga påhopp, det handlade om att hela hans karriär som han hade byggt upp via lögner och manipulationer alla dessa år (de senaste åren iallafall) , fullständigt raserades.
Om du tycker att TH framställer sig som "ett oskyldigt litet offer" måste du ha läst en annan artikel än den jag länkade till... för att få uppmärksamhet i sin roll som ett oskyldigt litet offer som utsätts av attacker ifrån ren ondska.
Om du tycker att TH framställer sig som "ett oskyldigt litet offer" måste du ha läst en annan artikel än den jag länkade till.
Om du tycker att TH framställer sig som "ett oskyldigt litet offer" måste du ha läst en annan artikel än den jag länkade till.
Jag kan inte se att du ställer några frågor som jag skulle kunna besvara.Du får gärna besvara mitt tidigare svar till dig en sida bak, eller kände du att du hade lite fel, månne?
Här är en till.
Det är väl knappast oväntat att journalister inte gillar att Flashback fick ett journalistpris? Det hotar ju de traditionella journalisternas priviligierade ställning.
Jag kan inte se att du ställer några frågor som jag skulle kunna besvara.
Visst. På samma sätt som mobbarna kan hävda att det inte är deras fel att den mobbade är ful/dum/fet/klumpig/äcklig/avvikande på annat sätt.
...
Han har ju själv sagt att han hade självmordstankar då han blev avslöjad, gick ut i skogen och allt det. Det handlade inte om några personliga påhopp, det handlade om att hela hans karriär som han hade byggt upp via lögner och manipulationer alla dessa år (de senaste åren iallafall) , fullständigt raserades.
Måste bara få inflika att journalister har en priviligierad ställning i journalistik på samma sätt som utbildade läkare är priviligierade inom kirurgi.
Måste bara få inflika att journalister har en priviligierad ställning i journalistik på samma sätt som utbildade läkare är priviligierade inom kirurgi.
En Journalist behöver inte vara intresserad av att få fram en sanning.
Idag är tyvärr journalister mer säljare än upptäckare. Besökare/Sålda nummer, står över sanningen. I jakten på detta snedvrider man innehåll och rubriker.
Det är väl ingen som egentligen tar tex Aftonbladet som en seriös nyhetskälla. Det är ju mer nya "en Dingding värld" .
En Journalist behöver inte vara intresserad av att få fram en sanning.
Idag är tyvärr journalister mer säljare än upptäckare. Besökare/Sålda nummer, står över sanningen. I jakten på detta snedvrider man innehåll och rubriker.
Det är väl ingen som egentligen tar tex Aftonbladet som en seriös nyhetskälla. Det är ju mer nya "en Dingding värld" .
En replik till Lisa Bjurwalds extremt subjektiva artikel ligger nu uppe på bloggen:
http://terjadefoton.wordpress.com/2011/12/09/i-den-stora-vida-medievarlden-ar-det-latt-att-ga-vilse/
En ytterst välskriven sådan, läsvärt.
Sveriges Radio sänder ett reportage om Flashback och Hellesø-avslöjandet med anledning av att Flashback fick Sveriges Radios journalistpris ”Årets Medieorm”.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2795&grupp=9346
Lördagen den 10:e december 2011, klockan 11:03. I trailern för programmet tyckte jag det lät som att Hellesø intervjuas i programmet.