Absolut. Allt TH säger är förstås "oerhört vinklat" och allt du och dina kompisar säger (t ex i den här tråden) är fullständigt neutralt och opartiskt.
Uppriktigt sagt känns det ganska olustigt och lite skrämmande att din kommentar är att texten "inte borde tas på alltför stort allvar".
Jag har inte påstått att allt Terje säger är vinklat, utan snarare att själva artikeln är ytterst vinklad. Även om delar av det som skrivs av Terje är oerhört svårt att tro på.
Du vet väl lika väl som jag att det s.k. "drevet" pågår eftersom han fortfarande sitter och ljuger och verkligen inte alls står för vad han har gjort, trots citatet:
- Jag vet vad jag har gjort, och det står jag för.
Att de har haft självmordstankar, visst, det kan jag verkligen förstå med en sådan pass stor omställning, men nu var det ju knappast drevet som pushade på de tankarna utan snarare det faktum att han blev ertappad och att hans fru fick reda på att han hade ljugit för henne i alla dessa herrans år. Att deras facebook-konton har blivit hackade är svårt att tro på då han i September skrev han skulle ta bort sin facebook helt.
Själva texten genomsyrar ju överdrifter och i vissa fall för mig, och säkerligen flertalet andra, uppenbara lögner.
Det mest skrattretande är ju undersökningen som skall vara utförd av Terjes bror och syster, och att det i själva verket sitter folk med multipla konton på Flashback. Det låter snarare som ett sätt att försöka underminera utmärkelsen som tilldelades Flashbacktråden & Terjadefoton, som hade över 800 personer som medverkade allt som allt, vissa med ett inlägg, vissa med flera. På tal om Terjes bror så har han själv hotat att skada administratörerna på terjadefoton-bloggen via ett öppet brev, men det nämns inte alls.
Förlusten av inkomsten är ingen annan än Terjes fel. Inte Flashbacks.
Han har fått säga sin version till media, ja, men den versionen stämmer inte, och det är just därför "drevet" fortfarande existerar. Och lika fort som Terje erkänner, så dör drevet ut. Men tydligen så vill han inte att det ska dö ut.
Det är rätt skrämmande hur många förutfattade meningar som verkar finnas om utredningen och tråden i sig.