vbg_snake
Aktiv medlem
Många duktiga musiker, konstnärer, skådespelare och andra kulturarbetare brottas med ekonomin. Det finns en rad skickliga fotografer som också kämpar att få pengarna att räcka till.
God förmåga, en stor portion tur, samt kännedom om marknaden och förmågan att anpassa sig till denna är viktiga delar i företagsbyggande. Planering och genomförande är andra beståndsdelar som har betydelse för hur strid strömmen av pengar som flyter in blir.
Det räcker inte att vara fantastisk fotograf för att ha garanterad god inkomst.
Du kan vara bäst i världen på att fotografera dumle-godisar, men antagligen kommer du inte bli rik på detta. Det är väl fallet med Terje, han har en, som jag ser det, snäv skara anhängare som gillar hans bilder. Vilket blir extra tydligt då man läser tråden. Att han är duktig som fotograf är det inget tvivel om. Man får också tänka på att han inte avbildar naturen rent dokumentärt, vilket väldigt många andra fotografer gör. Det gör också att man står rätt ensam i genren och inte har så mycket att jämföra honom mot.
Det är väl därför han är duktig inom sin genre. Att han fick börja skarva visar ju på att han inte var efterfrågade och tilltalande nog längre.
Det är i alla fall min tolkning av honom. Jag tycker Terje har några riktigt bra bilder, men dessa är som jag nämnt tidigare, rena dokumentationsbilder. Mina ögon, eller min kunskap tillåter inte min hjärna att gilla abstrakt konst.