Graal
Avslutat medlemskap
tja, eftersom hon nu har stängt sin blogg kan jag ju inte hänvisa direkt till den eller hur. Men google cachar ju sidor så du kan hitta hennes inlägg här:
http://webcache.googleusercontent.c...+hellesö+mina+bilder&cd=7&hl=sv&ct=clnk&gl=se
Skall jag hjälpa dig på vägen skriver hon så här, citat: "Och än mer ont gör det nu, då jag gått ut och försvarat och till och med uppgett att jag sett hans bilder (trots att jag faktiskt inte hade sett alla lodjursbilder)."
Notera gärna att hon skriver "alla " lodjursbilder. Innebär det att hon hade sett några? Så skulle jag tolka det. Och jag vet ju inte, men om det här fortsätter ett tag till skulle åtminstone inte jag bli förvånad om TH faktiskt inte tagit en enda bild på lodjur i mullsjötrakten. Och då, om inte förr, torde det väl vara ganska uppenbart att inte heller hon är helt uppriktig.
Nej, jag kan inte bevisa att det inte är någon annan som klippt in lodjur i hennes bilder. Jag tror inte jag heller hävdat det. Skulle det skett skall jag naturligtvis be om ursäkt.
Du behöver inte hjälpa mig på vägen. Jag försvarar inte det minsta närt folk använder osanning eller falska bilder. Jag var t.om en av dom som uttrryckte misstankar mot lodjuren i Malins bilder i en kommentar på P4 Jönköpings artikel, du kan läsa vad jag skrivit där, och i min blogg och i den här diskussionen, och i kommentarer i Frörebergs blogg.
Jag reagerade nu bara på ett påstående av en annan person som menade att Malin använt grova lögner. Denne skrev så här:
"Vill han lyfta misstankarna från Malin så måste även det förklaras hur hennes manipulerade djurbilder har kommit till och hur han har lyckats tillverka dessa mot hennes vetande.
Malin är ingen djurfotograf egentligen men hon har frivilligt gett sig in i debatten med grova lögner och få då stå sitt kast."
Kan väl ses som att den som skrivit det är ganska övertygad om att hon ljuger grovt om de nämnda bilderna. Därav mit inlägg, som du hakat upp dig på? Vem som gjort de misstänkta montagen i hennes bilder ser jag inte som något tvärsäkert. Tydligen inte du heller, och då är vi ju helt överens!
Senast ändrad: