vbg_snake
Aktiv medlem
Av det uttalandet kan man ganska lätt utläsa att du inte varit på någon föreläsning eller kurs med TH. "Sänka slutartiden och skaka", hur menar du egentligen? En kortare slutartid ger mindre rörelseoskärpa.
Jag försvarar inte det TH har gjort och jag tycker att allt ska upp på bordet men glöm att han någonsin kommer krypa till korset och delge oss allt om sitt fusk.
Jag har varit på några av TH:s föreläsningar i början av 90-talet, långt innan någon kunde stava till digitalkamera och långt innan du var född Erik, åtminstone om man ska tro vad som står om din ålder i din profil... Det skulle nog se bättre ut om du håller dig till korrekta uppgifter i din egen profil om du ska hållas här och raljera...
Han är en mycket bra föreläsare och i grunden en mycket duktig fotograf, det kan ingen som är insatt i naturfoto ta ifrån honom. Att han sedan skitit ut sig fullständigt är ju minst sagt beklagligt.
Duktig fotograf inom sin genre. På senare tid, när konkurrensen blivit stenhård, har också Terje tappat mark.
Han har en egen bildstil, han har fotograferat länge. Att han kan exponering och hur kameran fungerar innan och utan är aldrig något tvivel om. Sedan handlar inte bra bilder fall man har fotat i 30 år, det handlar om vad betraktaren tycker. Terje har en rätt snäv skara som anser att hans bilder är bra. Många andra tycker inte de är tilltalande. Om det sedan beror på dåligt bildseende eller att man helt enkelt inte intresserar sig för abstrakta bilder är en helt annan sak.
Personligen tycker jag Terje har ett par riktigt bra bilder, men dessa går mer åt det dokumentära hållet än det konstnärliga.