vbg_snake
Aktiv medlem
Lite trist att alla som visar lite empati i denna historia skall misstänkliggöras och drämmas till med storsläggan av det fåtal tongivande i tråden som tycks driva någon personlig form av hat-vendetta mot TH. Om man läser vad som numera skrivs i tråden finns väl ingen som försvarar Terjes fuskande, eller inte vill att fuskandet skall upp på bordet? (vilket inte är samma sak som att spekulera i huruvida TH skulle tjäna på att lägga korten på bordet eller inte.) Ingen påstår väl heller att han personligen inte är ansvarig för vad han ställt till med? Jag har gått in och kollat profilerna hos er som tar till de djupaste brösttonerna så fort någon närmar sig något som kan uppfattas som empati i denna fråga, eller försökt nyanser den, och måste säga att jag inte riktigt förstår vad som driver er? Ingen av er verkar ju ha några beröringspunkter med TH:s fotograferande? Ingen av er är väl själv drabbade av hans fuskande på något sätt? Personligen tycker jag att en del av er beter er på ett sätt som för tankarna till min bardoms skolgårdar, vilket inte var en så trevlig miljö alla gånger. Det brukar också vara en indikation på att allt inte står rätt till med den egna självkänslan om man har behov av att kliva på andra för att känna sig sedd.
Detta är inget försvar för TH:s fuskande, men däremot ett försvar för allas rätt att uttrycka sin åsikt och även ett försvar för att man måste försöka lyfta sig till att skilja person från handling. Ingen människa kan reduceras till att bara vara en fuskande naturfotograf och inget mer. Om man tror det har man nog djupa brister i sin egen verklighetsuppfattning.
Du har helt rätt, man kan inte reduceras ner till endast en fuskande naturfotograf. Däremot kan du reduceras ner till väldigt mycket annat också. Det som har hänt är ingen fd händelse, detta utspelar sig hela tiden, eftersom han fortfarande kör på i samma manipulationsanda. Därför är det personen Terje som idag står i centrum, inte hans bedrägeri i stort.
Du däremot skall få tycka som du vill, och gärna påpeka att de som inte tycker som du är omogna människor med dålig självbild. Ja du, jag undrar vem som har problem med sitt inre.